پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نقده

حوزه/ زنانی که خود را برای دیگران آرایش می کنند، هیچ وقت سیر نخواهند شد، چرا که در این امر دچار افراط می شوند و فکر می کنند که هنوز زیبا نشده اند، بنابراین افرادی که دارای حجاب هستند، آرامش روانی دارند و موفقیت در امر خانواد، شوهرداری، تربیت فرزند و.. همیشه با داشتن آرامش ممکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، کبری داننده، روز چهارشنبه در نشست گفتمان " زن و خانواده " که در مدرسه علمیه فاطمیه (س) شهرستان نقده برگزارشد، اظهار داشت: حجاب یکی از تاکیدات دین اسلام است و این امر شامل چشم، زبان، بدن، دل و... می شود؛ انسان باید چشم خود را از نامحرم، زبانش را از ناسزا گویی، دل را از رذایل اخلاقی و بدن را از نامحرم بپوشاند.

وی افزود: در مورد حجاب شبهاتی از جمله اجباری و یا اختیاری بودن مطرح می شود و برای این مسئله به آیه لااکراه فی الدین نیز استدلال می کنند، در جواب باید گفت، در هرنظامی برای برقراری نظم یک سری قوانین گذاشته می شود که لازم الاجراست و کسی که آن نظام را قبول می کند باید قوانین آن را نیز قبول کند و در مسئله دین اسلام و مقوله حجاب نیز همین امر جاری است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که یکی از دلائل حجاب جلوگیری از فساد در جامعه است، ادامه داد: آیه آیه 31 سوره نور "وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ" به زنان تاکید دارد که زیبایی های خود را بپوشانید، اما متاسفانه بعضی افراد نه تنها به این مسئله عمل نمی کنند، بلکه انواع عمل های زیبایی را انجام می دهند تا بیشتر جلوه گری کنند.

وی افزود: زنانی که خود را برای دیگران آرایش می کنند، هیچ وقت سیر نخواهند شد، چرا که در این امر دچار افراط می شوند و فکر می کنند که هنوز زیبا نشده اند، بنابراین افرادی که دارای حجاب هستند، آرامش روانی دارند و موفقیت در امر خانواد، شوهرداری، تربیت فرزند و... همیشه با داشتن آرامش ممکن است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha