سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، فروتنی را نخستین ویژگی حُسن خلق دانست و گفت: مراقب باشیم که در فعالیت جهادی روحیه ایثار به منیّت تبدیل نشود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، صبح امروز در جلسه تجلیل از طلاب جهادی فعال حوزه علمیه اصفهان در ایام کرونا، که در مشهد مقدس برگزار شد، بیان کرد: اوج تبلور فعالیت طلاب جهادی را در ایام کرونا و در بیمارستان ها شاهد بودیم که روحانیون با روحیه بسیجی، جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و در راه خدمت رسانی به هم نوعان خود از هیچ امری فروگذاری نکردند.

وی تاکید کرد: انسان هایی می تواند چنین عملکرد ایثارگرانه ای در قبال دیگران داشته باشند که از منیت خود گذشته باشن. امام هشتم(ع) در روایتی می فرماید «اگر کسی یک خنده و تبسمی در برخورد با برادر دینی خود داشته باشد، به دلیل این برخورد خوب، خداوند برای او یک حسنه می نویسد و اگر خداوند برای کسی یک حسنه نوشت، دیگر او را غذاب نخواهد کرد»

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: طبق این روایت، ثواب و اجر فعالیت ایثارگرانه طلاب جهادی در ایام کرونا بسیار والا است، البته باید مراقب باشیم که روحیه ایثار به منیّت تبدیل نشود.

وی افزود: ما روایات زیادی درباره حُسن خلق دراصول کافی داریم که معنای حُسن خلق را تعریف کرده است اما روایتی از امام صادق وجود دارد که در باب ویژگی های حُسن خلق می فرمایند «نخستین ویژگی حُسن خلق فروتنی ، دوم آنکه انسان کلام نیکو و طیب بکار ببرد و سوم، ویژگی گشاده رویی بوده است.

گفتنی است، در این مراسم از ۲۲ نفر طلاب جهادی فعال در موج های سوم و چهارم و پنجم در بیمارستانهای کرونا تجلیل به عمل آمد.

مراقب باشیم در فعالیت جهادی روحیه ایثار به منیّت تبدیل نشود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha