پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید هاشم الحیدری

حوزه/ معاون حشدالشعبی عراق با بیان اینکه در تاریخ اسلام مگر چند جنگ اتفاق افتاده، اما ولایت همیشه بوده است، گفت: در عراق و سوریه فعلاً جنگ نیست و درست است در روزهای جنگ باید در سنگر نظامی وارد شد، اما سخت‌ترین سنگر در زمان ما سنگر فرهنگی و سنگر ولایت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم الحیدری، معاون حشدالشعبی عراق امروز در چهاردهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور در کرمان با بیان اینکه امروز بحث ولایت و مرد میدان ولایت است اظهار داشت: حاج قاسم فرمود "والله والله والله" یکی از شئون عاقبت بخیری سربازی ولایت است"؛ من در خدمت حاج قاسم بودم و شاهد بودم که مرد میدان ولایت بود نه تنها مرد میدان جهاد.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها در میدان جهاد هستند و دلایلی مانند دفاع از ملت و عشیره دارند، اما حاج قاسم مرد میدان ولایت بود تصریح کرد: مهمترین سنگر، سنگر ولایت است، چرا که جهاد همیشگی نیست.

معاون حشدالشعبی عراق با بیان اینکه در تاریخ اسلام مگر چند جنگ اتفاق افتاده، اما ولایت همیشه بوده است گفت: در عراق و سوریه فعلاً جنگ نیست و درست است در روزهای جنگ باید در سنگر نظامی وارد شد، اما سخت‌ترین سنگر در زمان ما سنگر فرهنگی و سنگر ولایت است.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها در مقابل ارتش آمریکا و داعش ایستادند، اما آنچه که حاج قاسم را ماندگار کرد اعتقاد قلبی و عملی‌ به ولایت بود، یادآور شد: مانند شب عاشورا که امام حسین (ع) به یارانش گفت "می‌توانید بروید" اما یارانش عاشقانه ایستادند و امام (ع) را تنها نگذاشتند.

وی با بیان خاطراتی از حاج قاسم گفت: از سیدحسن نصرالله سؤال کردم که بعد از امام زمان (عج) و نایبش امام خامنه‌ای در دل شما چه کسی وجود دارد، سریع پاسخ داد "حاج قاسم سلیمانی" و بعد گفت "اگر عزرائیل الان پیش من بیاید و بگوید که الان جان شما را بگیرم یا حاج قاسم را، می‌گویم جان من را بگیر، چرا که حاج قاسم برای ولایت بسیار اهمیت دارد."

الحیدری خطاب به هیئت‌های مذهبی گفت: اگر تصور شود الان مسلم (ع) بر ما وارد شد و بیعت امام حسین(ع) را بخواهد جواب ما چیست؟؛ زمان ما زمان "اَین عمار" نیست و ما باید مطیع ولایت باشیم و ولایت را هیچ وقت تنها نگذاریم.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت در امتحان است و یکی از روش‌های انتقام خون حاج قاسم سنگر فرهنگی است، افزود: آمریکا باید از دل‌ها خارج شود و این بسیار مهمتر از انهدام پایگاه‌های موشکی آمریکا است.

معاون حشدالشعبی عراق با تاکید بر اینکه عشق به ولایت انتقام سخت خون حاج قاسم است، بیان کرد: هیئت سکولار نداریم و هیئت حسینی، هیئت ولایت مدار است.

وی با بیان اینکه کار حضرت زهرا (س) دفاع از ولایت بود و با فریاد این کار را انجام دادند، گفت: موکب امام حسین (ع) فقط نباید مختص توزیع آب و غذا باشد و قطعاً این موکب حسینی نیست؛ موکب باید موکب ولایت باشد و در این موکب‌ها از ولایت گفته شود.

وی با اشاره به اینکه برای رؤسای هیئت‌ها حجت است که در موکب‌ها و منبرها از ولایت بیان شود، افزود: بی بصیرتی و حب دنیا، شمر را که در جنگ صفین بود، به دوزخ برد و این ولایت است که ما را به سعادت می‌رساند و من از مردم ایران تشکر می‌کنم که ولی‌فقیه را تنها نگذاشته به میدان آمدند تا کوفه تکرار نشد.

الحیدری با بیان اینکه در میدان ولایت نباید ترسید و باید با شجاعت وارد شد، تصریح کرد: امروز آزمون ما در میدان ولایت است و حاج قاسم مرد میدان ولایت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha