سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شهید فهمیه سیاری

حوزه/ در آستانه ۱۲ آذر، سالروز شهادت شهیده سیاری، مراسم زیارت عاشورا در مجتمع فرهنگی ورزشی شهیده فهمیه سیاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در آستانه سالروز شهادت شهیده فهمیه سیاری، مراسم زیارت عاشورا همزمان با شهادت شهیده سیاری در مجتمع فرهنگی ورزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که مزین به نام این بانوی شهیده است، برگزار شد.

در آستانه سالروز شهادت این بانوی طلبه شهیده، مراسم زیارت عاشورا با حضور کارمندان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد و یاد و خاطره این شهیده والامقام که به زیارت عاشورا علاقه زیادی داشت، گرامی داشته شد.

بانوی طلبه شهیده فهیمه سیاری در سال ۱۳۳۹ در تهران چشم به جهان گشود. این بانوی طلبه در سال‌های ۵۶ و ۵۷ که کشور در تب‌وتاب انقلاب بود، در پایگاه مسجد حضرت ولی‌عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف زنجان به فعالیت پرداخت و در آن‌جا توسط بزرگانی چون آیت‌الله مشکینی و آقای رضوانی رحمه‌الله‌علیهما با حوزه علمیه خواهران در قم آشنا و برای تحصیل علوم دینی عازم قم شد.

این بانوی شهیده دو سال در مکتب توحید و در مدرسه علمیه شهید قدوسی(ره) به تحصیل پرداخت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهت تبلیغ معارف دین و آگاهی بخشی به فرزندان ایران عازم کردستان شد.

شهیده سیاری به همراه سه بانوی دیگر که قصد سفر به شهر سقز را داشتند، ماشین حامل ایشان موقع عبور از منطقه دیواندره، مورد حمله قرار گرفت و در تاریخ ۱۲ آذر مصادف با ۲۴ محرم الحرام به درجه شهادت نائل آمد.

مجتمع فرهنگی ورزشی جامعةالزهرا علیهاالسلام به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهیده والامقام به نام مجتمع فرهنگی ورزشی شهیده سیاری مزین شده است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha