جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ف

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: مشاوران حوزه علمیه کاشان تاکنون با انجام فعالیت های مشاوره ای مانع وقوع ۱۰۰ طلاق در شهرستان شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، روز یک شنبه ۱۴ آذر۱۴۰۰ در بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر کاشان، اظهار داشت: به فرموده پیامبراکرم (ص) هرکس صبح و شب آیات ۱۷ و ۱۸ سوره روم را بخواند، خدا همه خیرات را در برابرش قرار می دهد و بدی ها و آسیب ها را از او دور می کند.

بیشتر بخوانید:

انتقاد رئیس شورای شهر کاشان از بدحجابی در خانه های تاریخی

مدیر حوزه علمیه کاشان، مسئولیت در نظام اسلامی ایران را کار بسیار ارزشمندی دانست و گفت: مسئولان و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها براساس اعتمادی که مردم به آنها کرده اند با نیت پاک و خالصانه پاسخگوی مطالبات و مشکلات مردم باشند .

وی به فعالیت ۱۹ مدرسه علمیه با بیش از ۳ هزار طلبه در منطقه کاشان اشاره کرد و افزود: کاشان از تمام استانها طلبه پذیرش می کند.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه مدتی پیش مدارس علمیه نطنز و نراق با جدا شدن از استان های مرکزی و اصفهان، تحت پوشش حوزه علمیه کاشان قرار گرفتند، افزود: دو سال گذشته نیز حوزه های علمیه نجف آباد، شهرضا، گلپایگان و خمینی شهر از نظر عمرانی تحت پوشش حوزه علمیه این منطقه قرار گرفتند.

وی به پذیرش۲۰۰ مبلغ طرح امین در سال جاری اشاره کرد و گفت: این افراد که اکثرا بانوان هستند با حضور در مدارس با ماهیانه ۴۰ ساعت فعالیت جهادی و تربیتی، ساعتی ۷ هزار تومان (ماهیانه ۲۸۰ هزارتومان) دریافت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی اظهار کرد: تاکنون ۱۸۰۰ طلبه خانم در منطقه کاشان فارغ التحصیل شده اند که اکثر آنها به فعالیت تبلیغی مشغول هستند.

مدیر حوزه علمیه کاشان با تاکید بر برگزاری دوره مهارت های سخنزانی، کلاس داری، ارتباط با جوان، جذاب سازی کلاس، جذب جوانان به مساجد با همکاری شورای اسلامی و شهرداری کاشان، گفت: در حالی که بالغ بر ۱۸ مهارت در حوزه علمیه قم تدریس می شود، باعث تاسف است که در کاشان به دلیل کمبود مکان از برگزاری این دوره ها محروم باشیم.

وی از راه اندازی اولین مرکز مشاوره رایگان خانواده کشور در حوزه علمیه کاشان خبر داد و پیشنهاد کرد که شهرداری کاشان هفته ای دو ساعت یکی از فرهنگسراهای این شهر را برای ارائه خدمات مشاوره ای به مردم در اختیار حوزه علمیه کاشان قراردهد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی خاطرنشان کرد: مشاوران حوزه علمیه کاشان تاکنون با انجام فعالیت های مشاوره ای مانع وقوع ۱۰۰ طلاق در این شهرستان شده اند.

وی، با انتقاد از ساخت برج های بلندمرتبه در بافت های سنتی و پرتراکم شهر کاشان، ادامه داد: جای سؤال است چرا در مسیر۱۳۰۰ متری از خیابان زیارتی تا میدان کمال‌الملک کاشان، با ساخت برج های بلندمرتبه و بدون عقب نشینی و ایجاد مشکلات ترافیکی زیاد، باید ۲۰ داروخانه، ۲۵۰ پزشک، ۴ بیمارستان و چندین مرکز فیزیوتراپی و... وجود داشته باشد؟

مدیر حوزه علمیه کاشان با تاکید بر اجرای طرح های کاهش بار ترافیکی در نقاط مرکزی کاشان، افزود: براساس نظر کارشناسان به دلیل مشکلات ترافیکی و چراغ های قرمز ۸۰ ثانیه ای در چهار راه آیت الله کاشانی، ماهیانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین تلف می شود.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی کاشان، گفت: اگر با همفکری و همکاری حوزویان، دانشگاهیان، نخبگان، شورای اسلامی شهر و مسئولان برنامه ریزی های لازم برای رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی در کاشان به عمل آید دیگر شاهد بعضی اتفاقات زشت فرهنگی در این شهر نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی به مصاحبه اخیرش پیرامون معضلات فرهنگی در خانه های تاریخی کاشان اشاره کرد و گفت: گرچه عده ای در برابر این مصاحبه و گزارش واکنش نشان دادند، ولی بعد از مدتی خودشان این اتفاقات را در خانه های تاریخی به صراحت تایید کردند.

بیشتر بخوانید:

توضیح مدیر حوزه علمیه کاشان درباره یک خبر | آسیب خانه های تاریخی بدون مجوز جدی است

وی به آسیب پذیر بودن خانه های تاریخی کاشان اشاره کرد و گفت: اتفاقاتی که در خانه های تاریخی کاشان می گذرد در شأن شهر تاریخی و دارالمومنین کاشان نیست، لذا با برنامه ریزی و فرهنگ سازی باید جلو این آسیب ها گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه کاشان با انتقاد از نامناسب بودن مبلمان شهری کاشان، خواستار چیدمان درست مبلمان شهری این شهر در کاهش پراکندگی ها شد .

وی با اشاره به اینکه به جای نام، القاب امامان معصوم (ع) در نام گذاری معابر و میادین شهر لحاظ شود، افزود: با توجه به اینکه چاپ آگهی های تبلیغاتی با نام خیابانی که نام امامان معصوم (ع) در آن نام گذاری شده با دور ریختن نوعی آنها بی احترامی است، لذا دقت لازم در این زمینه ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین فرجی در پایان با تاکید بر ضرورت آسفالت محوطه مصلای بقیة الله الاعظم(عج) کاشان، گفت: با توجه به اینکه ۴ هزار متر مصلای کاشان مسقف است، می طلبد شورای اسلامی شهر با همکاری خیرین و مسئولان با نصب آسانسور، این مکان به کتابخانه مرکزی شهر و سالن همایش های بین المللی تبدیل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha