جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 994369
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
آیت الله شاهچراغی - سمنان

حوزه/ مادرم که با شنیدن جواب پزشکان، سخت دلگیر و دل‌شکسته بود، یکی از شب ها همین که روضه‌خوان از منبر پایین آمد، در حالی‌که چارقدش را به سر گرفته و مرا در بغل گرفته بود، پای منبر می‌آید و با صدای لرزان و چشم گریان می‌گوید: "آقا! پسرم، محمود مریض شده و دکترها جوابش کرده‌اند، لطفا برایش کاری کنید".

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده در یادداشتی با عنوان «سرانگشت اخلاص» درباره آیت الله حاج سید محمد شاهچراغی، آورده است:در روزهای کودکی‌ام متأسفانه به بیماری سختی دچار شدم، پزشکانی که آن روز در شهر طبابت می‌کردند، از بهبودی من ابراز ناامیدی کردند. درست در همان روزها مجلس روضه و عزاداری سالیانه در منزل پدرم برگزار می‌شد که روضه‌خوانان با اخلاص شهر، کربلایی سیدطاهر شاهچراغی و برادرش آیت‌الله شاهچراغی معروف به آقا سیدمحمد روضه‌خوان در آن مراسم به سخنرانی و روضه‌خوانی می‌پرداختند. وه که آن جلسه با معنویت چه صفایی داشت و حلاوت آن را هرگز فراموش نمی‌کنم.

مادرم که با شنیدن جواب پزشکان، سخت دلگیر و دل‌شکسته بود، یکی از شب ها همین که روضه‌خوان از منبر پایین آمد، در حالی‌که چارقدش را به سر گرفته و مرا در بغل گرفته بود، پای منبر می‌آید و با صدای لرزان و چشم گریان می‌گوید: "آقا! پسرم، محمود مریض شده و دکترها جوابش کرده‌اند، لطفا برایش کاری کنید".

مادرم می‌گفت: "آقا سیدمحمد روضه‌خوان که هنوز چشمانش از اشک در حال روضه‌خوانی نمناک بود، فوراً انگشت اشاره‌اش را روی زبانش گذاشت و سپس آن را در کام تو قرار داد. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که از همان لحظه حال تو رو به بهبودی گذاشت و به لطف خدا و عنایت آن روضه‌خوان با اخلاص سیدالشهدا علیه‌السّلام بیماری‌ات برطرف شد".

همیشه مادرم که خدایش رحمت کند، می‌گفت: "تو شفا یافته سر انگشت اخلاص آقا هستی".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha