پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نجفی

دکتر نجفی موضوع مهدویت را ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان اعلام کرد و گفت: امید و امید آفرینی در بحث مهدویت نهفته است و باعث رشد جوانان می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، عصر امروز در نشست خبری به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان متشمل بر ۲۸ واحد در سطح استان است که بالغ بر ۷۸هزار نفر دانشجو دارد که ۳۰درصد آن متعلق به تحصیلات تکمیلی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت سازی برای اشتغال دانشجویان را یکی از رسالت های دانشگاه آزاد می دانیم، تصریح کرد: تربیت نیروی متخصص که کار بلد باشد از ضروریات جامعه امروز و تامین اشتغال است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با تاکید بر اینکه اگر طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی که با محوریت مهارت افزایی و ورود دانشجویان به عرصه صنعت و کار است، توسعه یابد، پژوهش دانشگاه ها تقویت و شرکت های دانش بنیان رشد قابل قبولی خواهند داشت، بیان کرد: خیلی از آسیب هایی که گریبان گیر جوانان شده از عدم واگذاری مسئولیت و نقش به جوانان بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: در قالب طرح پویش قرارداد کاری حدود۷۵۰نفر از دانشجویان به امضا رسیده است، صنایع بزرگ ما عمدتا دولتی هستند و متاسفانه از طرح پویش اشتغال ما کمتر استقبال کردند و این بزرگترین مشکل است.

وی افزود: یکی از محورهای مهم برای دانشگاه ها، حوزه فرهنگی است که تلاش داریم با مجموعه نهاد نمایندگی رهبری دردانشگاه اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

نجفی عنوان کرد: موضوع مهدویت، ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان است و سعی در تلاش برای برگزاری محافل، همایش ها و برنامه های مختلف دراین راستا دارد، چرا که امید و امید آفرینی در بحث مهدویت نهفته است و باعث رشد جوانان می شود؛ ما در عرصه های فناوری هم باید مفاهیم دینی و معرفتی را ترکیب کنیم.

وی ابراز کرد: نسل جوان امروز را باید با ظرفیت‌های بزرگ دینی و علمی که میراث شهر اصفهان پیوند بدهیم و داشته های گذشته را برای جوانان خود به خوبی تبیین کنیم تا نسل فرهیخته، کارآفرین و آرمان گرا تربیت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه آموختن در دانشگاه ترکیبی از همه عرصه ها از جمله فرهنگی، دینی، علمی و پژوهشی است، لذا باید به موازات یکدیگر به این عرصه ها توجه باید کرد، گفت: دانشگاه فقط کلاس درس نیست و بُعد تربیتی بسیار اهمیت دارد.

وی ابراز کرد: شاخصه های اسلامی باید در دانشگاه دقیق تعریف شود، امروز کارکرد اجتماعی، وجود خیریه ها و دفاتردینی و حتی فضاهای اختصاصی به مساجد از جمله شاخصه ها در استاندارهای ارزیابی بین المللی و رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها است.

عارضی: آمریکا مصداق اتم استکبار است

حجت الاسلام حسن عارضی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم در این نشست اظهار کرد:  علت ماندگاری قیام دانشجویان در روز ۱۶ آذر از این جهت است که دانشجویان انقلابی به موقع و به هنگام فریاد استکبار ستیزی و مظلومیت خواهی سر دادند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: آمریکا مصداق اتم استکبار است و باید ۱۶ آذر برای جوانان تبیین شود.

وی ابراز کرد: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد برای انتقال درک صحیح از انقلاب به جامعه دانشگاهی، روحانیونی چون شهید مطهری و مفتح به دانشگاه ها ورود کردند که در نهایت منجر به تشکیل نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها شد.

حجت الاسلام عارضی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ راهبرد کلان با شناخت کامل از محیط به دست آمده است، گفت: معتقدیم نخستین مخاطب ما دانشجویان، سپس اساتید و در اخر کارکنان و مدیران دانشگاه هستند.

 مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: اکنون در ۲۸ واحد دانشگاه آزاد اسلامی در استان ۳۵۰۰ استاد مدعو و ۱۵۰۰ استاد رسمی فعالیت می کنند که در گروه معارف ۲۰۰ استاد معارف و ۲۰ روحانی فعال در دانشگاه آزاد مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام عارضی بیان کرد: معتقدیم دروس انقلاب و معارف در دانشگاه ها باید به جایگاهی برسند که در بزنگاه ها موجب دستگیری از دانشجو شود.

وی اشاره ای به بحث مهم بیانیه گام دوم و اقدامات نهاد رهبری دراین زمینه کرد و گفت: کادر سازی از جمله فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب است که به صورت متمرکز در حال فعالیت هستیم. همچنین در طرح اندیشه تمدن ساز با محوریت دانشجویان تحت محور بیانیه گام دوم اقدام می کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه هم افزایی از اهداف مهم نهاد رهبری است، گفت: دانشگاه باید با جامعه رابطه نظام مند داشته باشد.

حجت الاسلام عارضی متذکر شد: مدارس سما به عنوان زیر مجموعه دانشگاه های آزاد اسلامی از جمله ظرفیت های دانشگاه است که موجب ارتباط نهاد رهبری دانشگاه آزاد با  دو قشر نوجوان و جوان به صورت توأمان شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری حوزه، خاطرنشان کرد: حوزه پژوهشی و تربیتی را برای حضور روحانیون دردانشگاه تعریف کردیم، همچنین با نهادهای حوزوی استان تعاملات را آغاز کردیم و جلسات هیئت اندیشه ورز را با فضلا و روحانیون شهر اصفهان تشکیل دادیم.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: سیاست ما در بقای انقلاب از زاویه دانشجویان این است که تکریم دانشجو را اقدام و به دانشجویان نقش و مسئولیت دهیم؛ راه اندازی مرکز رسانه و هنر در دانشگاه آزاد، تقویت تشکل های دانشجویی، تقویت جایگاه نماینده های دانشجویی همگی در راستای فراهم کردن بستر و زمینه برای نقش جوانان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha