چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیین تکریم آیت الله احمد جنتی و معارفه حجت الاسلام محمد حسین موسی‌پور

در آیین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری از خدمات صادقانه آیت الله جنتی تقدیر شد و حجت الاسلام والمسلمین موسی پور رسماً سکان اداره شورا را در اختیار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیین تکریم آیت الله حاج شیخ احمد جنتی و معارفه حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین موسی‌پور رؤسای سابق و جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، روز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، دکتر حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح و جمعی از مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری و رؤسای نهادها و دستگاه‌ها، در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

آیت الله جنتی استعفا داد

در این مراسم از خدمات صادقانه و اقدمات ۴۱ سال گذشته آیت الله جنتی در قامت نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تقدیر شد.

پاسداشت ۴۱ سال خدمت صادقانه | مهر تأیید و رضایت ولی امر بر عملکرد آیت الله جنتی | مسئولیت سنگین موسی پور

قرائت متن حکم رهبر معظم انقلاب

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوی اسلامی، متن حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور به عنوان رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی توسط رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شمار نهادهای قانونی فعال و اثرگذار در طول چند دهه و منشاء بصیرت‌افزائی و آرمانگرائی در بزرگداشت یادبودها و مناسبت‌های انقلاب اسلامی بوده و در سایه‌ی مدیریت موفق جناب آیت‌الله آقای جنتی دامت برکاته خدمات ارزشمندی به کشور کرده است.

اکنون با عنایت به استعفای جناب آقای جنتی و با تشکر و تقدیر از زحمات فراوان ایشان، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسین موسی‌پور دام توفیقه را به مدیریت این شورا منصوب میکنم.

انتظار می رود مشی این شورا به تبعیت از شیوه‌ی راهنمایان بزرگ دینی، براساس تبیین و عمق بخشی به شعارها و رساندن پیام صادقانه و صمیمی به دل‌های مخاطبان باشد. این شورا از آغاز بر این اساس شکل گرفته و حرکت کرده و باید هرچه بیشتر به آن اهتمام ورزد.

توصیه‌ی اینجانب مردمی کردن بزرگداشت‌ها، و فعال کردن مساجد و نهادهای مردمی، و به کارگیری ابتکارات و خلاقیت‌های جوانان انقلابی، و طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم دینی و انقلابی است. توصیه‌ی دیگر چابک و سبک کردن تشکیلات و زدودن زائده‌ها و فرسودگی‌های آن است.

از خداوند متعال توفیقات ایشان را مسألت میکنم و مجدداً از آیت‌الله آقای جنتی تشکر مینمایم.

سیّدعلی خامنه‌ای / ۸ آذر ۱۴۰۰

پاسداشت ۴۱ سال خدمت صادقانه | مهر تأیید و رضایت ولی امر بر عملکرد آیت الله جنتی | مسئولیت سنگین موسی پور

محمدی گلپایگانی: رهبر معظم انقلاب فرمودند "آقای موسی پور نماینده من در این شورا هستند"

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی پس از قرائت متن حکم رهبر معظم انقلاب، در سخنانی با تقدیر از خدمات آیت الله جنتی، اظهار کرد: زمانی که حجت الاسلام موسی پور مسئولیت استانداری قم را بر عهده داشت، با توجه به پیچیدگی‌های قم و این که اولین روحانی در سمت استانداری قم بود، اقشار مختلف مردم از عملکرد ایشان راضی بودند و گلایه و شکایتی نشنیدیم.

وی افزود: مطمئن هستم که در این مسئولیت جدید نیز توفیق خواهد داشت؛ مخصوصاً با اعتمادی که رهبر معظم انقلاب دارند و فرمودند "نماینده من در این شورا هستند"، مسئولیت سنگینی برای آقای موسی‌پور ایجاد می‌کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد: آثار ارزشمندی که در دوران آیت‌الله جنتی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به وجود آمده ادامه داشته باشد.

پاسداشت ۴۱ سال خدمت صادقانه | مهر تأیید و رضایت ولی امر بر عملکرد آیت الله جنتی | مسئولیت سنگین موسی پور

جنتی: دنیا روی مردمی بودن انقلاب اسلامی حساب می‌کند | نمی‌شود مردم کنار بکشند

آیت‌الله احمد جنتی، سخنران بعدی مراسم بود که در سخنانی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی از قدیمی‌ترین شوراهاست که از ابتدای انقلاب شکل گرفته است، گفت: بنا بود فقط یک صدا از این نهاد بیرون بیاید، «هماهنگی تبلیغات اسلامی» یعنی از صدا و سیما تا سایر نهادها و رسانه‌ها همه یک حرف بزنند و شاهد اختلاف نباشیم.

وی با اشاره به اینکه تا حدود زیادی تلاش‌ها در این زمینه موفقیت‌آمیز بوده است، ادامه داد: سعی ما بر این بوده که این شورا مردمی باشد. انقلاب اسلامی انقلابی مردمی است و باید تا آخر مردمی بماند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه تا مردم هستند، قدرت هست، گفت: تا پشتوانه مردم وجود دارد قوت بسیار است. بنابراین سعی بر این بوده که مسیری مردمی پیش گرفته شود. گفتیم مردم را به صحنه بکشید؛ این مردم هستند که برگزارکننده مراسم مختلف هستند، این مردم هستند که در مساجد حضور دارند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دنیا هم روی مردمی بودن انقلاب اسلامی حساب می‌کند، ادامه داد: تلاش بر این بوده که قضاوت جهانی بر مبنای مردمی بودن نظام باشد.

آیت اله جنتی تاکید کرد: مردمی بودن افتخاری برای ما و نظام است که باید همینطور باقی بماند. باید مراقب باشیم که همیشه وحدت کلمه بر مملکت حاکم باشد. باید زیر لوای مقام معظم رهبری مسیر خود را ادامه بدهیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هماهنگی و وحدت کلمه پیش از این بوده و بعد از این هم ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: شورای هماهنگی تبلیغات بود که مراسم را به شکل مردمی مدیریت و برگزار می‌کرد و باید تا آخر هم همین طور باشد.

دبیر شورای نگهبان افزود: ما نمی‌توانیم هیچ کجا از مردم کنار بکشیم، نمی‌شود مردم کنار بکشند، اگر این‌ها اتفاق بیفتد آثار و مفهوم بدی خواهد داشت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: به دنیا ثابت شده اینکه می‌گویند نظام اسلامی ایران مردمی است، شعار نیست و واقعیت است و مردم از ابتدای پیروزی انقلاب امتحان خود را در شرایط مختلف به خوبی پس داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم از اول انقلاب اسلامی همه‌جا حضور داشتند و امام و رهبر را انتخاب کردند، عنوان کرد: این روحیه مردمی از دیرباز بوده و بعد از این هم باقی خواهد بود.

آیت الله جنتی اظهار کرد: امیدوارم شورای هماهنگی بتواند هماهنگ و هم صدا با مردم برنامه‌های خود را اجرا کند و مردم احساس کنند که در مسائل حضور دارند.

وی با بیان اینکه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اقدامات خوبی انجام شده است، خاطرنشان کرد: سعی ما بر این بوده کاری کنیم که یک صدای واحد از نظام به گوش برسد و در این زمینه موفقیت‌هایی هم داشته‌ایم. تا این لحظه اختلاف آن‌چنانی نبوده و بعد از این هم نخواهد بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن آرزوی موفقیت برای حجت‌الاسلام موسی پور و قدردانی از رهبر معظم انقلاب برای انتصاب او، بیان کرد: امیدوارم آقای موسی‌پور بتواند با هماهنگی نهادهای دیگر از صدا و سیما گرفته تا دیگر دستگاه ها، به مردم ایران خدمت کند.

وی اظهار کرد: هرچه از مردم نجیب، مجاهد و همیشه در صحنه تشکر کنیم، کم است؛ عملکرد مردم طوری بوده که دشمن از ورود و نفوذ به نظام از طریق قطع امید کرده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولیت آقای موسی‌پور مسئولیت سنگینی است و دیگران باید به او کمک کنند؛ او به تنهایی نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند، لذا همه کسانی که کاری از آنها برمی‌آید باید در کنار رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حضور داشته باشند.

پاسداشت ۴۱ سال خدمت صادقانه | مهر تأیید و رضایت ولی امر بر عملکرد آیت الله جنتی | مسئولیت سنگین موسی پور

موسی پور: رهبر معظم انقلاب بر خدمات آیت‌الله جنتی مهر تایید زدند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور، نماینده ولی فقیه و رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در سخنانی گفت: مُهر تایید و رضایت رهبر معظم انقلاب بر خدمات صادقانه آیت‌الله جنتی و رضایت از عملکرد ایشان، حُسن ختامی بر پایان این مسئولیت بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله جنتی عمر خود را در راه تعظیم شعائر اسلامی صرف کرد، ادامه داد: ماموریت شورای هماهنگی و ماموریت همه فعالیت‌های تبلیغاتی تنظیم شعائر است که ارکانی دارد.

رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد نظام مقدس اسلامی تعبیری دارند که اولین بار از زبان ایشان در سفر به قم شنیدم. در سفر ۱۰ روزه معظم له به قم در سال ۸۹ در جلسه‌ای که با مسئولان دولت در قم داشتند، من دستاوردهای نظام در طول سه دهه در استان قم را برشمردم؛ آماری ارائه شد که در آن، شهر قم را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کردیم. آمار افتخارآمیزی بود. بعد از مراسم خدمت حضرت آقا رسیدم که فرمودند «این گزارش خوبی بود و باید منتشر شود». بعد فرمودند «نظام اسلامی، مظلومِ مقتدر است».

وی تصریح کرد: من این سخن را چند بار دیگر از ایشان در مراسم‌های مختلف شنیدم و بار دیگر هم در بیانات خود تاکید کردند که نظام اسلامی مقتدر مظلوم است که اقتدارش با مظلومیتش منافاتی ندارد.

رئیس جدید شورای هماهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اقتدار نظام نیاز به بحث ندارد، گفت: بیش از چهل سال است که هزینه‌های مختلف نظام استکباری علیه بنیان کشور در حال انجام است و این قامت همچنان ایستاده و این نشانه اقتدار است.

موسی‌پور عنوان کرد: امروز اقتدار نظام به قدری است که دشمنان این نظام اسلامی نیز به آن اعتراف می‌کنند. برخی از ارکان و عناصر رژیم پهلوی به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی فخر و مباهات می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز بزرگترین ارتش‌های دنیا از مواجهه با نیروهای نظامی و جلوه‌های اقتدار ایران وحشت دارند. هرکدام از این نمونه‌های اقتدار نیازمند یک جشن ملی است.

رئیس جدید شورای هماهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای تحقق این مهم نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق هستیم، تصریح کرد: برای انجام تکلیفی که رهبرانقلاب به بنده محول کرده‌اند باید در مرحله اول، مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن به دغدغه همه مسئولین و ارکان و دستگاه‌های نظام تبدیل شود؛ یعنی لوازم و ضرورت‌های این دغدغه‌ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دوم؛ ما نیازمند هماهنگی، همکاری و هم‌افزایی و انسجام فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای هستیم. دشمن متحد، مشترک و منسجم عمل می‌کند، اگر ما در این جنگ پراکنده عمل کنیم، قطعا نمی‌توانیم در برابر آرایش منظم دشمن مقابله مناسبی داشته باشیم.

موسی‌پور با اشاره به اینکه تبلیغات در عین اینکه واژه ساده‌ای است یک مقوله پیچیده است، اظهار کرد: مسئله سوم این است که تبلیغات یک علم، دانش، فن و یک هنر است؛ ساده انگاری تبلیغات اسلامی ما را به نتیجه نمی‌رساند به همین خاطر ما نیاز به اتاق‌های فکر و اندیشه‌ورز هستیم.

رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: چهارم؛ استفاده از ظرفیت نخبگان و تشکیل اتاق‌های فکر باید در برنامه قرار بگیرد. پنجم؛ بهره‌مندی از ظرفیت عظیم تشکل‌های دینی، هیئات مذهبی، تکایا و به ویژه نیروی خلاق جوان و انقلابی.

وی افزود: ما باید اجرای تبلیغات را به اقشار مختلف ویژه به جوانان بسپاریم و آنها را در تبلیغات سهیم کنیم.

موسی‌پور تاکید کرد: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان به آن اشاره کردند یکی دیگر از مسائل مهم است که باید با استفاده از ابزارهای نوین و فضای مجازی که یک ظرفیت عظیمی است و ما آن طور که باید و شاید از آن استفاده نکرده‌ایم، مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس جدید شورای هماهنگی انقلاب اسلامی تاکید کرد: شورا در صورتی موفق خواهد شد که همه دستگاه‌های نظام با آن همکاری کنند، در غیر این صورت توفیقی پیدا نمی‌کند. همین‌جا به همه مسئولین می‌گویم که ما نیازمند کمک و مساعدت همه نهادهای کشور هستیم تا بتوانیم دغدغه رهبر انقلاب در عرصه تبلیغات اسلامی را مرتفع کنیم.

پاسداشت ۴۱ سال خدمت صادقانه | مهر تأیید و رضایت ولی امر بر عملکرد آیت الله جنتی | مسئولیت سنگین موسی پور

قنبری: آیت الله جنتی با انقلاب پیوند ناگسستنی دارد

دکتر حشمت الله قنبری، نماینده سخنرانان کشوری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در سخنانی وجه تمایز جلسه تکریم و معارفه رئیس شورای هماهنگی را با سایر جلسات را تقدیر از شخصیت عالم مجاهدی که هویت او با انقلاب پیوندی ناگسستنی دارد، دانست و گفت: در تشریح فضائل آیت الله جنتی همین بس که دشمنان انقلاب اسلامی، دشمن ایشان هستند.

وی به نقش تاریخی آیت الله جنتی در دو مقطع سال ۸۸ و رخدادهای سال ۷۸ اشاره کرد و افزود: حضور آیت الله جنتی در دفع فتنه عظیمی که علیه نظام طراحی شده بود، نقشی گران سنگ و غیر قابل انکار است.

پاسداشت ۴۱ سال خدمت صادقانه | مهر تأیید و رضایت ولی امر بر عملکرد آیت الله جنتی | مسئولیت سنگین موسی پور

پاسداشت ۴۱ سال خدمت صادقانه | مهر تأیید و رضایت ولی امر بر عملکرد آیت الله جنتی | مسئولیت سنگین موسی پور

پاسداشت ۴۱ سال خدمت صادقانه | مهر تأیید و رضایت ولی امر بر عملکرد آیت الله جنتی | مسئولیت سنگین موسی پور

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 1
    واقعا این چه عکسیه از آیت الله جنتی کار کردید؟ اگه از مردم بپرسید به نظر شما این عکس رو کدوم رسانه کار کرده، قطعا اکثریت فکر می کنند رسانه هایی مثل بی بی سی این رو منتشر کردند. رسانه حوزوی و انقلابی خیلی باید هوشیار باشه که چنین گافی نده حتی در بازنشر خبرها
  • محمد رضا IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    برای حجه الاسلام موسی پور، آرزوی موفقیت روزافزون داریم و امیدواریم تک بعدی نباشند و امثال معاون برنامه ریزی اش در قم را در کنار خود بکار نگیرند تا مشکلات قم برایشان پیش نیاید.