پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آنتونیو گوترش

حوزه/ آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل همزمان با دومین هفته کمپین مبارزه با محو خشونت علیه زنان در افغانستان، به این کمپین پیوست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آنتونیو گوترش در توییتر نوشت: در افغانستان از میان هر ۱۰ زن افغان، ۹ تن در زندگی خود حد اقل یک نوع خشونت را تجربه کرده است.

وی افزود: بخش زنان سازمان ملل در افغانستان حضور دارد و برای جلوگیری از خشونت علیه زنان خدمات ارائه می‌کند.

این سازمان به مناسبت روز جهانی محو خشونت علیه زنان و آغاز کارزار ۱۶ روزه برضد خشونت جنسیتی در برابر زنان، تاکید کرده که جامعه بین‌المللی باید بر تعهد بلندمدت خود برای حمایت از حقوق زنان در افغانستان بایستد.

گفتنی است که سازمان ملل همه ساله از ۲۵ نوامبر تا ۱۱ دسامبر کمپین جهانی مبارزه بر علیه خشونت در برابر زنان را در سراسر جهان راه اندازی می کند.

در این کمپین در مورد افغانستان، داستان زندگی ۱۶ زن فعال افغان که برای مشارکت در زندگی اجتماعی بر موانع غلبه کرده اند، را همه روزه به اشتراک می‌گذارد.

این در حالی است که دفتر یوناما یا نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان همزمان با روز جهانی محو خشونت علیه زنان، گزارشی را از افغانستان منتشر کرد که در آن آمده، از هر ۱۰ زن در افغانستان ۹ زن و دختر مورد خشونت فیزیکی و جنسیتی قرار گرفته اند.

این سازمان از مردم افغانستان خواسته برای پایان دادن به این خشونت‌ها همکاری و توجه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha