جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفایی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: حدود ۱۲ سال گذشته نزدیک به ۱۲ هزار متر به فضای حوزه های علمیه خواهران افزوده شده است و با احتساب این آمار در مجموع در حوزه های خواهران و برادران، به حدود ۲۱۱ هزار متر مربع فضای حوزوی رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه نظام بشریت بر پایه هدایت استوار است، گفت: بر این اساس حوزه های علمیه به ویژه حوزه های علمیه خواهران نقش مهمی دارند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: جهان استکبار در تهاجم نرم خود گروه بانوان را در اولویت تهاجم قرار داده است زیرا هم خود موثر هستند و هم در نزدیکان و محیط اجتماعی تاثیرگذار هستند.

وی افزود: در جبهه مقاومت ایران، نقش مهمی برعهده بانوان است و حوزه های علمیه بانوان به عنوان مغز متفکر این جبهه در تولید علم جامعه نقشی بی بدیل دارند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: هیچ گاه حوزه های علمیه خواهران به میزان کنونی اهمیت نداشته است و جبهه استکبار هیچ گاه به این اندازه به بانوان اهمیت نداده است.

وی اظهار امیدواری کرد: هر روز بر قدرت و اقتدار معرفتی و اخلاقی حوزه های علمیه خواهران افزوده شود و این نور هدایت از ایران به سراسر جهان وارد شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به بانوان با استعداد در این حوزه گفت: می توان از این ظرفیت در حوزه بین المللی هم استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: در حدود ۱۲ سال گذشته نزدیک به ۱۲ هزار متر به فضای حوزه های علمیه خواهران افزوده شده است و با احتساب این آمار در مجموع در حوزه های علمیه خواهران و برادران، به حدود ۲۱۱ هزار مترمربع فضای حوزوی رسیده ایم.

امام جمعه بوشهر تامین منابع پژوهشی، تربیت اساتید و ایجاد جشنواره های پژوهشی از جمله فعالیت های پژوهشی در عرصه بانوان بوشهر یاد کرد و گفت: تعداد زیادی از آثار برتر همایش علامه بلادی نیز به بانوان تعلق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به راه اندازی کارگروه هایی برای تالیف کتب حوزوی در استان بوشهر افزود: یک مرکز انتشارات و کارگروه پژوهش از این فعالیت های علمی حمایت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: برنامه ما برای افق ۱۴۰۴ ایجاد ۱۲ مدرسه علمیه قوی در استان بوشهر بوده است و تاکنون به حدود ۹۰ درصد این افق دست یافته ایم.

وی با اشاره به رشد ۵۰۰ درصدی جوانان در حوزه علمیه بوشهر خاطرنشان کرد: حضور در گروه های جهادی و خدمات اجتماعی از موفقیت های دیگر حوزه علمیه بوشهر است و هر جا کار خوبی انجام می شود حوزه های علمیه دیده می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اضافه کرد: حوزه های علمیه خواهران در مساله کرونا حماسه آفریدند و مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر از اولین مدارسی بود که در زمینه کرونا به نقش آفرینی پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha