چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
توہین مذہب کے الزام میں غیر مسلم شہری کو زندہ جلا دیا

حوزه/ رهبران شورای علمای شیعه پاکستان قتل پریانتا کومارا شهروند سریلانکایی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» رهبران ارشد شورای علمای شیعه پاکستان ضمن ابراز تاسف از قتل پریانتا کومارا شهروند سریلانکایی در فاجعه سیالکوت، آن را به شدت محکوم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید سبطین حیدر سبزواری نائب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان ضمن محکومیت فاجعه سیالکوت گفت: مسئولیت حفظ جان و مال مردم در جامعه اسلامی بر عهده دولت اسلامی است. این حادثه ظالمانه میهن عزیز را در سراسر جهان شرمنده کرده است. ما از صمیم قلب به دولت سریلانکا و خانواده داغدار پریانتا کومارا تسلیت می گوییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبزواری تصریح کرد: در گذشته افراط گرایی و تروریسم در جامعه مورد حمایت احزاب مختلف قرار گرفته است به همین دلیل نگرش های غیر انسانی نیز در جامعه ترویج شده است.
رهبر شورای علمای شیعه تاکید کرد: این وظیفه نهادهای امنیتی است که همه عوامل دخیل در این حادثه را بلافاصله به دست عدالت بسپارند تا عاملان آن هرچه زودتر به کیفر خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ناظر عباس تقوی معاون دبیر شورای علمای شیعه پاکستان نیز گفت: حادثه سیالکوت مایه شرم مسلمانان و پاکستانی ها است. افراطیون اسلام را با اقدامات غیرانسانی و ظالمانه بدنام کرده اند.

وی افزود: آموزه‌های اسلامی اجازه نمی‌دهد کسی به ناحق کشته شود در اسلام جایی برای افراط گرایی و تروریسم وجود ندارد همچنین اسلام به ادیان دیگر احترام می گذارد.

وی در ادامه تاکید کرد: ما خواستار مجازات شدید عاملان آن هستیم. برای ریشه کن کردن افراط گرایی، رسانه ها و دولت با یکدیگر همکاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha