پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ستاد شاهد

حوزه/ جلسه ستاد شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و اعضای مجمع طلاب شاهد و ایثارگر اصفهان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، جلسه ستاد شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، پیش از ظهر امروز به منظور هماهنگی بیشتر در رفع مشکلات جامعه طلاب و روحانیون شاهد و ایثارگرحوزه علمیه برگزار شد.

در این جلسه که اعضای مجمع طلاب شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان هم حضور داشتند، هر یک از اعضای به بیان نقطه نظرات و مطالبات خانواده طلاب شاهد و ایثارگر پرداختند و پیرامون رفع مشکلات آنها پیشنهاداتی ارائه کردند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در این جلسه پس از استماع نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای حاضر در جلسه، گفت: معتقدم که صدور مدارک طلاب شهاد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان امری ضروری است وب اید این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه مطالبه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بارگذاری مدارک تحصیلی طلاب شاهد، جانباز و ایثارگر حوزه علمیه امری معقول ست، یادآور شد: البته باید به این نکته اذعان داشت که حوزه های علمیه برای هیچ طلبه ای در دهه ۶۰ مدرکی صادر نمی کرد و صدور مدارک تحصیلی از دهه ۸۰ به بعد در حوزه علمیه کشور مرسوم شد، لذا باید تدبیری مشترک برای حل این مشکل خانواده شاهد و ایثارگر گردد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، صدور مدارک تحصیلی برای جانبازارن حوزه علمیه اصفهان که به دلیل شرایط سخت جانبازی امکان ادامه تحصیلی را از دو دهه گذشته تاکنون نداشته امری سخت دانست و بر تسهیل گری این امر بین سه ضلع بنیاد شهید استان، معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهانو مجمع طلاب شاهد و ایثارگر تاکید ورزید.

حجت الاسلام سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در این جلسه اظهار کرد: اعضای مجمع طلاب شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان هر دو سال یکبار از طریق انتخابات مشخص ومعرفی می شوند.

وی بیان کرد: اعضای مجمع طلاب شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان در حقیقت رابطه بین خانواده شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان و با مسئولین مرکزمدیریت حوزه علمیه و بنیاد شهید استان برای پیگری امور می باشند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ضمن اشاره به جلسات متعددی که با حضور اعضای مجمع طلاب شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان تا کنون برگزار شده است، گفت: برخی از مطالبات طلاب وروحانیون جانباز و خانواده شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان از طریق فهم مشترک و پیگیری جزئی قابل حل است ولی بعضی از درخواست نیازمند دستورات خاص مدیر حوزه علمیه اصفهان و مدیر کل بنیاد شهید استان به صورت مشترکا است.

وی ادامه داد داد: صدور مدرک تحصیلی برای روحانیون جانباز و ایثارگر حوزه علمیه یکی از اصلی ترین مطالبات بنیاد شهید از حوزه علمیه اصفهان که به دلیل برخی از مشکلات و عدم اعطای مدرک تحصیلی از سوی حوزه علمیه دردهه ۶۰، امروز با معضل مواجه شده است.

حجت الاسلام مومنی یادآور شد: البته طبق هماهنگی به عمل آمده و حسب دستور مدیریت حوزه علمیه اصفهان، جهت تکمیل پرونده های روحانیون شاهد در اداره کل بنیاد شهید استان، علی رغم سختی کار، میزان تحصیل هتک تک روحانیون شاهد بررسی و مدارکی صادر گردیده است.

وی یادآور شد: همین درخواست از سوی بنیاد شهید استان برای روحانیون جانباز نیز هست که باید تدابیری خاص از سویمدیریت عالی حوزه علمیه اصفهان اندیشیده شود.

درادامه جعفریان به عنوان معاون مجمع طلاب شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان نیز به ارائه گزارش عملکردی اعضای برای پیگیری امور پرداخت و همچنین از رئیس ستاد شاهد و ایثارگر حوزه علمیه استان اصفهان و مدیر کل بنیاد شهیددرخواست اعزام مجدد خانواده طلاب و روحانیون شاهد وایثارگر به مشهد مقدس و تسهیل امور هزینه های درمان این قشر از جامعه را خواستار شد.

مسعود احمدی نیا، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگر استان اصفهان بیان کرد: وظیفه ما نقش آفرینی برای خدمت هر چه بهتر به جامعه شاهد و ایثارگر است، هرکجا نیاز باشد حمایت همه جانبه خود را دراستای فرهنگ جهاد و شهادت دریغ نمی کنیم.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار ۳۲۵ نفر از خانواده شهدا و ایثارگر استان وارد حوزه علمیه شده اند که شایسته است پیرامون تشویق و ترغیب بیشتر اقدامات موثرتری دراین زمینه صورت پذیرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگر استان اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر تدوین برنامه هفتم در دست اقدام است که که ضروری بوده حوزه علمیه اصفهان نیز برنامه ای جامع در زمینه ارائه خدمات به طلاب خانواده شاهد و ایثارگر ارائه دهد تا در برنامه هفتم گنجانده شود.

جلسه ستاد شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان برگزار شد

جلسه ستاد شاهد و ایثارگر حوزه علمیه اصفهان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha