سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دفاعیه

حوزه/ طلبه مؤسسه آموزش عالی فاطمة الزهراء اصفهان از پایان نامه خود با عنوان: «پیامدهای استفاده از فضای مجازی و راهکارهای دینی مقابله با آن با محوریت آیات و روایات» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، زهرا ضرابی، طلبه مؤسسه آموزش عالی فاطمة الزهراء اصفهان از پایان نامه خود با عنوان: «پیامدهای استفاده از فضای مجازی و راهکارهای دینی مقابله با آن با محوریت آیات و روایات» با راهنمایی حجت السلام ابوالحسن حقانی و داوری حجت السلام سید عیسی مسترحمی دفاع کرد.

ضرابی در دفاع از پایان نامه خود گفت: فضای مجازی بستری برای تغییر فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و هنجارهای صالح بومی به فاسد بیگانه و عرفی‌سازی آن در طی زمان آسیب‌های اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: فضای مجازی در کنار انتقال دانش، فرصت‌های تعاملی و ارتباطی مجازی باعث تغییر و تکثیر هویت و آسیب‌های جسمی، روانی و شخصیتی افراد، خانواده‌ها و گروه‌های اجتماعی خواهد شد.

طلبه مؤسسه آموزش عالی فاطمه الزهراء اصفهان اظهار کرد: تدبر و تأمل در قرآن کریم و روایات ائمه (علیهم السلام) تبیین کننده و نشان دهنده‌ی انحرافات در دوره‌های مختلف زمان و راهکارهای مقابله با آن در هر مقطع می‌باشد. در این رابطه نیز آگاه سازی معنوی و بصیرت زایی در رابطه با آسیب‌های فضای مجازی توسط مسئولین به ویژه عاملان آموزشی، تقویت باورهای فردی، خانوادگی، اجتماعی با احیای تفکر دینی و عقاید سنتی به واسطه‌ی روحانیون، تلاش در افزایش ارتباطات حقیقی به جای مجازی همچون فرهنگ گفتگو در خانواده، صله‌ی رحم، هم‌نشینی با بزرگان و علماء دین، جلسات مذهبی و فرهنگی مخصوصاً جلسات ذکر اهل بیت (علیهم‌السلام)، تبیین راهکارهای مقابله با جرائم سایبری به وسیله نیروهای انتظامی در رسانه‌های جمعی، استفاده از افراد مشهور و محبوب در تبلیغات امر به معروف و نهی از منکر و پیام‌های علمی می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha