شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی ، معاون امور حوزه های علمیه خواهران در سفر به استان یزد،  در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: تولید علم و دانش و تقویت منابع انسانی دو رسالت مهم حوزه های علمیه خواهران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی، معاون امور حوزه های علمیه خواهران، در سفر به استان یزد، در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد حضور یافت.

وی در این نشست به حمکت ۳۷۰ نهج البلاغه از امیرالمؤمنین علی(ع) اشاره و بیان کرد: حضرت در این روایت فرمودند: «ایُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا اللَّهَ، فَمَا خُلِقَ امْرُؤٌ عَبَثاً فَیَلْهُوَ، وَ لَا تُرِکَ سُدًی فَیَلْغُوَ و...»، در این حکمت حضرت علی(ع) به ما گوشزد می کنند که هر انسانی باید به دنبال سبک زندگی برتر باشد و انسان باید تقوای الهی را پیشه و با رعایت حد و مرز الهی، در مسیر الهی گام بردارد.

وی با بیان اینکه انسان باید زندگی خدا محور را انتخاب کند، اضافه کرد: کسی زندگی خدامحورانه را انتخاب نمی کند مگر اینکه خدا باور باشد و باید بدانیم بدون خدا باوری امکان اجابت و انجام فرمایشات خداوند باری تعالی وجود نخواهد داشت.

معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: انسان باید خدامحورانه زندگی کند و حضرت علی(علیه السلام) در این روایت علت آن را اینگونه بیان داشتند که «هیچ انسانی عبث و بیهوده آفریده نشده است»؛ بنابراین باید از امور لهو و بیهوده پرهیز کند و فرمود هیچ انسانی رها آفریده نشده است و نباید کار لغو انجام دهد پس وقتی خداوند انسان را بیهوده و باطل نیافریده است باید به گونه ای زندگی کند که دچار پوچی و بیهودگی و امور باطل نشود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: سازمان‌هایی که کارکنان آن خدامحورانه و خدا باورانه فعالیت می کنند و در همه امور و کارها خدا را در نظر می گیرند، پیشرفت بهتر و بیشتری نسبت به سازمان های دیگر خواهند داشت؛ بنابراین همه ما باید کارهای خود را بر همین مبنا انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی در ادامه به رسالت حوزه های علمیه خواهران اشاره و بیان کرد: در اسناد بالا دستی آمده است که حوزه های علمیه خواهران باید تلاش کنند در امور مختلف به مرجعیت رسمیت یافته تبدیل شوند خصوصا در امر معارف اسلامی در حوزه زن و خانواده که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: ما حوزویان باید بدانیم سهم زیادی در تمدن سازی نوین اسلامی داریم و باید برای رسیدن به اهداف بلند تمدن سازی نوین اسلامی تلاش مضاعفی را انجام دهیم.

استاد سطح عالی حوزه‌های علمیه گفت: تولید دانش و تولید منابع انسانی دو رسالت مهم حوزه های خواهران می باشد که ما باید برای رسیدن به این دو هدف بزرگ از تمامی وقت خود در این زمینه استفاده کنیم؛ به گونه ای که هم در زمینه علم و دانش، خودمان رشد پیدا کنیم و هم طلاب را در این زمینه پرورش دهیم.

وی افزود: ما باید به گونه ای عمل کنیم تا ان‌شاءالله حضرت ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) از اعمال و کردار ما خوشحال باشند و مایه فخر حضرت باشیم و این بدست نمی آید مگر اینکه خدا باور بوده و خدامحور عمل کنیم.

در ادامه این نشست ، هر کدام از کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد به بیان دیدگاه ها و مسائل مربوط به حوزه معاونت خود پرداخته و مشکلات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha