شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/امام جمعه کرمان گفت: مکتب سپهبد شهید سلیمانی در گام دوم انقلاب که بر مبنای جوان گرای است، باید توسط جوان انقلابی، بسیجی، جهادی، مومن، مخلص و در خط امام نه یک کلمه جلوتر و نه یک کلمه عقب تر پیاده سازی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان افزود: مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ناسیونالیستی نیست و انترناسیونالیستی، جهانی، انسانی و اسلامی است و در مکتب وی فداکاری ترسیم و تبیین می شود.

وی تاکید کرد: همه عقلا و انقلابی ها و مسئولان اجرایی و فرهنگی، دست به دست هم دهند تا مکتب سردار شهید سلیمانی در شهر و استان کرمان که زادگاه ایشان است، اجرا شود.

خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: مکتب سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی مکتبی است که امام جامعه، مقام معظم رهبری برای آن را ترسیم کرده اند و باید بزرگان در حوزه های مختلف اقتصاد، فرهنگ و غیره دور هم جمع شوند و با رعایت حدود و ثغور الهی درباره آن برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بر رعایت حدود و ثغور الهی در تمامی میدان های سخت تاکید کرد و گفت: تمام هم و غم شهید سلیمانی این بود که خداوند از او چه می خواهد و بر این اساس در همه جا تکلیف خود را می شناخت و به دنبال آن می رفت و همواره می گفت که می خواهم فدایی این خط تقوا شوم.

وی اظهار داشت: مکتب سردار سپهبد شهید سلیمانی برگرفته از مکتب امامین انقلاب، اهل بیت(ع) و اسلام است و مکتبی است که غیرمعصوم توانست آن را ثبت کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: مکتب شهید سلیمانی مصداق بارزی از مکتب انقلاب اسلامی است و مکتب انقلاب همان مکتبی است که رهبر فرزانه انقلاب، مراحل آن را به خوبی تصریح کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سه ماموریت پیش روی مردم در دوران پس از پیروزی انقلاب، گفت: سه ماموریت تشکیل دولت اسلامی با مشخصات مطرح شده، تشکیل جامعه اسلامی با همه حدود و ثغور آن و ایجاد تمدن اسلامی که بتواند مسیر نهضت مصلح جهانی بشر را فراهم کند، در پیش است.

وی افزود: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرزند انقلاب اسلامی و محصول انقلابی است که امام عظیم الشان آن را مهندسی کرد و مکتبی است که دو امام عظیم الشان بعد از امامان معصوم آن را رهبری کرده اند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: شهید سلیمانی شخصیتی است که مکتب انقلاب اسلامی را خوب شناخت و با مجموعه رفتارهای خود، آن را به یک مکتب عملی تبدیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، فداکاری را از ویژگی های برجسته سردار سپهبد شهید حاج قاسم دانست و ادامه داد: شهید سلیمانی در حدی فداکاری کرده که جان خود را با تمام وجود در طبق اخلاص گذاشت و این مرد شجاع و فداکار در آن همه عرصه هایی که نیاز بوده است، فداکاری کرده است.

وی اظهارداشت: فداکاری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرز و جغرافیا نمی شناسند و طولی نکشید که جهانی شد و همان فداکاری در کنار قبر حضرت زینب (س) نیز تداوم یافت.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: همشهریان، جوانان انقلابی و چهره های دلسوز نظام اسلامی باید دست به دست دهم دهند تا مکتب شهید سلیمانی با همه ویژگی های آن اجرایی شود زیرا راه نجات کشور، اجرایی کردن همین مدل عملی است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، در بخش دیگری از سخنان خود شهادت آیت الله دستغیب، استاد اخلاق را تسلیت و تعزیت و تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام راحل (ره) را تبریک گفت.

وی در ادامه ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار را گرامی داشت و گفت: پرستاران عزیز، فداکار و سخت کوش که در جهادی بزرگ به ویژه در دو سال اخیر امتحان خوبی پس داده اند و تا شهادت نیز در راه مبارزه با ویروس منحوس کرونا را دنبال کردند و پرستاری زینب گونه را تکمیل کردند.

امام جمعه کرمان یادآور شد: مکتب حضرت زینب (س)، مکتب مبارزه با هر ظلم و جوری است و حضرت زینب در کربلا جریانی را در کنار امام زمان خود مدیریت کرد که در صحنه های بسیار سخت، بزرگترین و مهمترین امتحان ها را پست سر گذاشت و سرافراز بیرون آمد و الگویی برای جامعه اسلامی شد و نشان داد زن در جامعه اسلامی می تواند الگو باشد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، تصریح کرد: عقیله بنی هاشم در کمال عقل و درایت مبارزه ای را تکمیل کرد تا در زمان ما عزیزان و جوانانی با عشق به این مکتب توانستند اسم خود را در طومار مدافعان حرم ثبت کنند و در راس این مجاهدان مدافع حرم، سردار شهید سپهبد سلیمانی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha