شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: برای رسیدن به مسیر آرامش می توانیم حضرت زینب (س) را به ‌عنوان الگوی خودمان قرار بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، فاطمه محترم، استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، در مراسم ولادت حضرت زینب کبری(س) که در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زینب(س) دارای فضایل بی شماری مانند عبادت و بندگی، علم، ولایت پذیری و... می باشد که می تواند الگوی تمام زنان در همه اعصار باشد، اما بارزترین فضیلت ایشان همان صفت آرامش و صبر ایشان می باشد و در جامعه امروز که با چالش های بیشماری همراه است، می تواند الگوی ایده آلی باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: حضرت زینب کبری (س) بانویی است که در تمام موارد امتحانات و ابتلائات به‌ خوبی و با نمره عالی به پیروزی رسید و بر بالاترین قله سعادت و موفقیت راه یافت و قهرمان بزرگ کربلا لقب گرفت.

وی ادامه داد: حضرت زینب هم با بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موارد امتحانات و آزمایش‌های الهی مورد ابتلا و امتحان قرار می‌گیرد و از اسباب یاری کننده موفقیت در آزمایش‌های الهی مثل صبر و تقوا برخوردار بوده و با نمره عالی هم موفق و پیروز می‌گردد و به‌همین خاطر به نتایج گران‌بهایی در آزمایش های دنیا دست پیدا می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: دستیابی به چنین مقامی و صبور بودن در میان مشکلات همه ناشی از آرامش درونی می باشد و این مسئله یکی از نیازهای اساسی انسان در زندگی است و امروزه زندگی صنعتی با این‌که یک سری محاسن دارد، اما بزرگ‌ترین عیبش این است که آرامش را از انسان سلب کرده است.

وی ادامه داد: در زندگی مشترک گاهی اوقات حرف نسنجیده ای یک زندگی را به فنا می دهد و گاهی یک سخن مثبت از سوی زن او را تا مقام شهدا بالا می‌برد و یا یک حرف مثبت از شوهر آن‌چنان آرامشی ایجاد می‌کند که تا آخر عمر از دل‌وجان همسرش پاک نمی‌شود و ارزش این مسئله به قدری است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: برای رسیدن به مسیر آرامش می توانیم حضرت زینب (س) را به ‌عنوان الگوی خودمان قرار بدهیم؛ همه حماسه زینبی در شکست دشمن، در بستر آرامش بود، آنجا که با آرامش در کاخ یزید خطبه خوانی می‌کند و تیر آخر را به قلب یزید می‌زند و با این جمله که «مارایت الا جمیلا »تمامی توطئه‌های یزید را نقش بر آب می‌کند.

وی در پایان بیان داشت: زنان جامعه ما جهت برون رفت از مشکلات جامعه و زندگی و سربلندی در امتحانات الهی نه تنها آرامش حضرت را بلکه در تمام امور سیره ورفتار وگفتار آن بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha