شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نامه رهبری

حوزه/ مخاطب شناسی تبلیغ، تبلیغ از منظر عالمان دینی معاصر، توجه به بیانه گام دوم انقلاب و محورهایی از آن که ناظر به تبلیغ است، نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان اروپا که خود مصداقی از تبلیغ در عرصه بین المللی است، جای کار مطالعاتی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام محمد غفوری‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، در چهاردهمین پیش نشست علمی کنفرانس تبلیغ جهانی دین با موضوع «جایگاه و روش های تبلیغ در ادیان» با معرفی کنفرانس بین المللی تبلیغ جهانی دین، بر ضرورت پرداختن به مسائلی همچون اخلاق حرفه‌ای تبلیغ و جایگاه علوم در ارتقا تبلیغ دانش در مقالات تأکید کرد.

وی گفت: دانش‌هایی همچون ارتباطات، روانشناسی، جامعه شناسی و آمار در تبلیغ تاثیر گذار هستند و باید به نقش این دانش‌ها در تبلیغ پرداخته شود.

عضو کمیته علمی کنفرانس بین المللی تبلیغ جهانی دین، اظهار کرد: مخاطب شناسی تبلیغ، تبلیغ از منظر عالمان دینی معاصر، توجه به بیانه گام دوم انقلاب و محورهایی از آن که ناظر به تبلیغ است، نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان اروپا که خود مصداقی از تبلیغ در عرصه بین المللی است، جای کار مطالعاتی دارد.

وی با بیان اینکه روش شناسی مطلوب تبلیغ دین در عرصه بین الملل محور دوم برگزاری این همایش است، افزود: محققان می توانند در حوزه تبلیغ چهره به ‌چهره، تبلیغ فردی و گروهی، شیوه تبلیغ در فضای مجازی، شیوه‌های تبلیغی خاص کودک و نوجوان، خاطرات تبلیغی، معرفی مبلغان موفق و معرفی مؤسسات تبلیغی شیعی در عرصه بین الملل کار کنند و مقالات خود در این زمینه ها را به دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایند.

عضو کمیته علمی کنفرانس به محور آینده پژوهی تبلیغ جهانی دین اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم در آینده دینی جهان سهم قابل توجهی داشته باشیم باید روی این موضوع مطالعه کنیم، سمت و سوی آینده جهان را باید پیش بینی کرد.

حجت الاسلام غفوری‌نژاد با اشاره به اینکه در سنت اسلامی علم مدونی در زمینه تبلیغ نداریم، تأکید کرد: در این حوزه نیز می شود کار کرد و مقاله نوشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha