یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) گفت: امروزه یکی از وظایف مهم مسئولان فرهنگی کشور باید حمایت از پژوهش های دینی باشد.

دکتر زهرا تاجیک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: خوشبختانه در شرایط کنونی در زمینه پژوهش از جمله در بحث پژوهش های دینی، فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته و یا در حال انجام است اما به هر حال مهم آن است که هر چه بیشتر و بهتر این پژوهش ها کاربردی شده و زمینه ساز حل یا کاهش مشکلات در کشور شود.

وی گفت: به ویژه امروز ما در رابطه با مسایل دینی، فرهنگی و تربیتی نیاز به انجام پژوهش های کاربردی داریم همچنین درباره مسئله عفاف و حجاب که تعمیق چنین فرهنگی مستلزم انجام کار علمی و پژوهشی دغدغه مندانه و متناسب با نیازهای جامعه اسلامی است.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم همچنین در ادامه با بیان این که ما در پژوهش نیاز به یک مهندسی مطلوب داریم، خاطرنشان کرد: در حوزه بانوان نیاز به کارهای پژوهشی داریم اما نباید در پژوهش ها به یک سری کلیات و مباحث تکراری بسنده کرد بلکه باید وارد جزئیات شد و برای مسایل و مشکلات موجود در این راستا راه حل ارایه داد.

وی همچنین خواستار لزوم حمایت از پژوهش های کاربردی به خصوص در زمینه مسایل دینی و اخلاقی و فرهنگی شد و افزود: به عنوان مثال عرض می کنم که چرا نباید مدارس و مهدکودک های ما با پشتوانه پژوهش های دینی خوب اداره شود و این که خوراک فکری و عملی مناسب برپایه سبک زندگی تهیه و تامین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha