شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معاون امور حوزه های علمیه خواهران در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین واحدی، اجرای راهبرهای مدیریتی در مدارس علمیه را امری لازم و ضروری دانست و گفت: مدرسه محوری در حقیقت راهبرد اساسی در نگرش همه مسئولین و مدیران مدارس علمیه است و برای تحقق این امر، راهبردهای صحیح مدیریتی باید تبیین و در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین واحدی، معاون امور حوزه های عملیه خواهران، در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد که در سالن امام خمینی(ره) مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد، برگزار شد گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی راهبردهای مدیریتی در جهت ارتقاء و رشد مدارس علمیه است.

معاون امور حوزه های عملیه خواهران با اشاره به اینکه نظم مالی یکی راهبرد های سازمان در زمان مدیریت جدید حوزه علمیه خواهران است، افزود: بودجه نویسی، برای هر مدرسه همان انضباط مالی است و مدارسی که برنامه های ویژه داشته باشند و آن را ارائه کنند، قطعاً بودجه بهتری را جذب خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی اظهار داشت: مدیران باید در انتخاب کارکنان و نیروهای خود، انتخابی استراتیژیک و راهبردی داشته باشند و هیچ گاه به خاطر ملاحظات، مصلحت های فردی را به مصلحت های مدرسه علمیه ترجیح ندهند و به این نکته توجه کنند که اگر مدیر در انتخاب کارکنان مجموعه خود، از افراد بزرگ، فرهیخته، اخلاقی، جسور و طراح استفاده کند، تمام مجموعه بزرگ می شوند و در آن مدرسه شاهد رشد چشمگیر خواهیم بود.

وی ارتقاء کارکنان را از دیگر وظایف مدیران برشمرد و گفت: یکی از ارتقاء نیروهای انسانی آن است که نیروهای انسانی، اسناد بالادستی را به خوبی مطالعه کنند و لازم است مدیران به این مهم توجه داشته باشند و از نیروهای خود بخواهند اسناد بالا دستی از جمله سند چشم انداز 1414 حوزه علمیه را به خوبی مطالعه و با هم مباحثه کنند.

این مقام مسئول افزود: یکی از راه های ارتقاء منابع انسانی، فکر کردن دسته جمعی بوده و باید نیروهای حوزوی وحدت، هدف، برنامه و روش را سرلوحه کار خود قرار داده و بدانند هدف در حوزه علمیه، ارتقاء تمدن نوین اسلامی بوده و باید برای این امر، از هیچ کوششی دریغ نکرده و خود را در جایگاه طلایه داران این تمدن توحیدی تصور کنند.

معاون امور حوزه های عملیه خواهران، با اشاره به اینکه جریان تمدنی شیعی به دست بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه ) آغاز و به دست رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) توسعه پیدا کرد تصریح کرد: مدیران مدارس علمیه باید جایگاه خود را در این تمدن توحیدی و در مرحله بعد جایگاه خود را در تمدن اسلامی و در مرحله بعد در جایگاه نوین اسلامی مشخص کنند.

وی در پایان عنوان کرد: تولید دانش و تولید نیروی انسانی باید سرلوحه کار در حوزه های علمیه قرار گیرد و مدیران باید در تمدن سازی نوین اسلامی، طلابی را تربیت و به جامعه تحویل دهند که بتوانند در تمدن نوین اسلامی مطابق زمان خودشان، خدمت کنند و دین را در جامعه مستقر و در یک کلام، در تمدن نوین اسلامی نقش حوزه خواهران، رسمیت یافتن مرجعیت در حوزه زن و خانوداه و مرجعیت دینی و معرفتی است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha