یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علیجانی

حوزه/ حجت الاسلام علیجانی گفت: کمتر به این نکته توجه کرده‌ایم که موضوعات مهم‌تر از اعمال عبادی، مثل نماز و روزه هم وجود دارند که تربیت دینی بر آنها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام محمد علیجانی، در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با معرفی کتاب «بچه‌های سرمایه دار» به عنوان یک کتاب مناسب برای تربیت دینی فرزندان اظهار داشت: حکایت این کتاب حکایت خیلی از پدر و مادرهایی است که فرزندانشان، سرمایه وجود آنها هستند و ترس از دست رفتن این سرمایه را دارند؛ این والدین همیشه می‌پرسند که چگونه از فرزندانمان در برابر موج‌های فکری و اعتقادی مختلف محافظت کنیم؟.

وی افزود: این دسته از پدر و مادرها باید از کودکی بذر ایمان را در وجود فرزندانشان بکارند و مدام از آن مراقبت کنند تا در آینده بچه‌های سرمایه داری داشته باشند؛ سرمایه‌ای که فرزندانشان را از آسیب‌های فکری و معنوی محفوظ نگه می‌دارد.

رئیس نمایندگی مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی در اصفهان افزود: کم ندیده‌ایم والدینی را فکر می‌کنند فرزندشان از دین زده شده است یا از گرایش او به فرقه‌ها و ادیان دیگر نگران‌اند و به دنبال چاره‌ای هستند؛ گاهی هم در پاسخ به سوالات اعتقادی و فکری فرزندان خود درمانده و در پی مسیری مطمئن هستند.

وی تصریح کرد: شاید در تربیت دینی، کمتر به این نکته توجه کرده‌ایم که موضوعات مهم‌تر از اعمال عبادی، مثل نماز و روزه هم وجود دارند که تربیت دینی بر آنها استوار است؛ مهم‌تر از اعمال و رفتارهای عبادی، ایمان و اعتقاد فرزندان است که به تربیت و رشد نیاز دارد.

حجت الاسلام علیجانی تأکید کرد: به صرف نمازخواندن، روزه گرفتن و روضه رفتن، نباید خیالمان راحت باشد که کودک مؤمن و متدین تربیت شده است؛ غافل از اینکه اساس ایمان به رفتارهای ظاهری نیست؛ بلکه حقیقتی درونی است. خلاصه اینکه از تربیت اعتقادی و ایمانی کودکان و نوجوانان، کمی غفلت کرده‌ایم و نشانه این غفلت را می‌توانیم در کمبود آثار و کتب تولیدشده در این زمینه مشاهده کنیم.

تربیت اعتقادی کودک و نوجوان؛ بر اساس پرسش‌های مستقیم خانواده و مربیان

وی تصریح کرد: رویکرد این کتاب، توجه به موضوعات کاربردی، بر اساس پرسش‌های مستقیم خانواده و مربیان در تربیت اعتقادی کودک و نوجوان است؛ از این رو سعی شده است نکات بسیار مهم و لازم بیان شود و از ورود به موضوعات صرفاً نظری پرهیز کرده و در صورت لزوم، به حداقل اکتفا کنیم.

حجت الاسلام علیجانی گفت: کتاب «بچه‌های سرمایه دار» ششمین کتاب از سلسله کتاب‌های پرسمان دینی است که به قلم دکتر یزدان رضوانی از کارشناسان مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با نگاهی تازه به مسئله تربیت اعتقادی در فضای تعلیم و تربیت با شیوه نوین توسط این مرکز و با همکاری انتشارات مهرستان منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha