سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سفر حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی به قلعه رئیسی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه در کم کاری حوزه فرهنگ همه مقصریم، گفت: شورای فرهنگ عمومی و دستگاه‌های فرهنگی کار آنچنانی انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، در نشست شورای فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مشکلات فرهنگی در کشور و استان ما بر کسی پوشیده نیست و خطرات آن هر روز بیشتر از دیروز است؛ دستگاه‌ها و مردم در قبال حوزه فرهنگ مسئولیت دارند.

ویادامه داد: مردم و مسئولان در حوزه فرهنگی مسئولیت دارند به همین خاطر باید جلسات و نشست‌های فرهنگی را جدی بگیریم تا مردم فکر نکنند که این جلسات فرمایشی است و خروجی در آنها وجود ندارند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویر احمد افزود: آموزش و پرورش با بخش عظیمی از افراد سر و کار داشته و همه باید از این مجرا عبور کنند؛ کل زندگی علمی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما وابسته به آموزش و پرورش است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود گفت: مقام معظم رهبری روی مدارس و دانشگاه‌ها دغدغه زیادی دارند، یعنی هر کسی به آموزش و پرورش ورود نکند و به همین خاطر است که دستور راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان را می‌دهند.

حسینی تصریح کرد: سند مهندسی فرهنگی باید تنظیم شود تا مشکلات و معضلات این حوزه ارزیابی شده و بتوان برای رفع مشکلات چاره‌جویی کرد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در کم کاری حوزه فرهنگ همه مقصریم، گفت: شورای فرهنگ عمومی و دستگاه‌های فرهنگی کار آنچنانی انجام نداده‌اند.

وی با انتقاد از وضعیت اعتبارات حوزه فرهنگی، گفت: همه اعتبارات در مسائل اقتصادی و عمرانی هزینه می‌شود، در حالی که زیربنای اقتصاد و عمران فرهنگ است و متاسفانه فرهنگ را دست سوم تلقی کرده ایم، در صورتی که با فرهنگ می‌توان اقتصاد و منازعات سیاسی را برطرف کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha