پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / نشست هم اندیشی پژوهشگران و اندیشمندان موسسه موضوع شناسی احکام فقهی

حوزه/ حجت الاسلام بیات، گفت: موضوعات مستحدثه در عصر حاضر بسیار پیچیده شده و تغییر و تحولات سبک زندگی به تغییر در شناخت موضوعات منجر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام بیات مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در نشست هم اندیشی پژوهشگران و اندیشمندان این مؤسسه، گفت: هر گزاره فقهی دارای یک موضوع و یک حکم است و اجتهاد عملیاتی متشکل از استنباط حکم از طریق شناخت موضوع می باشد؛ پس موضوع شناسی احکام فقهی دارای جایگاه مهمی در اجتهاد است.

وی افزود: در حال حاضر و در دوران ورود به گام دوم انقلاب اسلامی، مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی که دهه دوم تأسیس این مؤسسه است، نقشه راه ما ۷ توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می باشد.

حجت الاسلام بیات خاطرنشان کرد: مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی با استعدادی که در حال حاضر دارد راهبردها و نگاه به آینده اش متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب بوده و حول محورهایی همچون تبیین رسالت آن در حوزه های علمیه، بهره گیری از تمام ظرفیت های فقهی اندیشمندان، ارتباط با مراکز و نهادهای همسو و معین مؤسسه، اولویت در تبیین مبانی نظری موضوع شناسی فقهی، روشمندسازی و تقویت اتقان علمی آثار موضوع شناسانه و تلاش در جهت ایفای نقش حلقه وصل مرجعیت و حکومت می باشد.

وی خروجی فعالیت های مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی را مرتبط با سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: موضوعات مستحدثه در عصر حاضر بسیار پیچیده گشته و تغییر و تحولات سبک زندگی به تغییر در شناخت موضوعات سرانجام شده است.

مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی تصریح کرد: توجه ویژه به موضوعات مربوط به جامعه و تعامل با قوای سه گانه برای تبیین موضوعات حکومتی از راهبردهای مؤسسه در حوزه سبک زندگی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha