شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست خبری همایش نهضت میرزا کوچک خان جنگلی

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان به عنوان مقدمه کنگره بزرگی که قرار است در سال آینده در این استان برگزار شود، اقدام به برگزاری نشستی نیمروزه در شهر خون و قیام و جهاد و علم و اجتهاد می نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان صبح امروز در نشست خبری از برگزاری مراسم بزرگداشت میرزاکوچک جنگلی خبر داد و گفت: یکی از مصادیق شعائر دینی بزرگداشت یاد بزرگانی است که سعی کرده اند زندگی خود را بر اساس آموزه های دینی شکل دهند؛ یکی از این افراد میرزا کوچک جنگلی است.

وی افزود: میرزا کوچک جنگلی به واسطه جدا کردن خود از هوس های دنیوی نهضت جنگل را راه اندازی کرد و به یکی از مشایخ ایرانی و اسلامی تبدیل شد؛ یکی از نمونه های حریت، آزادی خواهی، عزت طلبی و فداکاری برای هم نوعان خویش میرزا کوچک جنگلی است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی خاطرنشان کرد: خود این مجاهد می گوید ما در این مبارزه به سرسلسله مبارزان راه خدا حضرت سیدالشهدا علیه السلام اقتدا نموده ایم؛ ایشان مانند امام حسین علیه السلام سرانجام به شهادت نیز رسید.

وی راه رسیدن حوزه های علمیه به حفظ عزت و آزادگی را تعظیم شخصیت هایی همچون میرزا کوچک جنگلی دانست و گفت: یکی از زمینه های هویت بخش نسل جدید و آینده ما تکریم و تجلیل و تبیین الگوهای بروز و قابل دسترسی همچون شهدا از جمله شهدای روحانیت مانند میرزا کوچک است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان امسال که یکصدمین سالگرد شهادت این روحانی مبارز می باشد بر اساس طیف بندی رسانه ای و تبلیغی اقدام به برنامه ریزی نمود؛ یکی بر اساس اطلاع رسانی شخصیت طلبگی ایشان و دیگری جنبه دینی و سیاسی نهضت جنگل مسابقات فراگیری در سطح استان برگزار کرد که با استقبال مردم نیز روبرو شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از توطئه های نرم نظام سلطه در دوران اخیر دست اندازی و تحریف تاریخی نهضت ها و جنبش های دینی و الهی است افزود: در دوره منحط پهلوی نویسندگانی با نگاه تحریفی نهضت جنگل را به صورت نهضت سوسیالیستی نوشته اند و این ظلمی بزرگ به نهضت مردمی و دینی میرزا کوچک است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان به عنوان مقدمه کنگره بزرگی که قرار است در سال آینده در این استان برگزار شود اقدام به برگزاری نشستی نیمروزه در شهر قیام و جهاد و علم و اجتهاد یعنی قم می نماید؛ این نشست در روز ۲۵ آذر در دارالولایه با حضور طلاب و فضلای گیلانی و با حضور نمایندگانی از گروه های مقاومت منطقه همچون حزب الله لبنان، انصارالله یمن و دیگر مجاهدان اسلام با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزاری می گردد.

وی گفت: این نشست که با سخنرانی رئیس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و نماینده ولی فقیه در استان گیلان خواهد بود بهانه ای می گردد تا این شخصیت آزاده انسان دوست به دنیا معرفی گردد و امت اسلامی و امت مستضعفین هم با این چهره ضداستعماری و اهل مبارزه با استبداد آشنا گردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان از انتشار پیام آیت الله العظمی نوری همدانی به این همایش خبر داد و اظهار کرد: آنچه که برای برگزار کنندگان این همایش مهم است در ابتدای امر انعکاس رسانه ای و موج تبلیغی است که به واسطه آن جوانان و نوجوانان گرفتار موج تهاجم رسانه ای بدانند این سرزمین دارای چه درر انسانی و اسلامی بوده است؛ این برای سامان هویتی جوانان ما فرصتی ویژه است.

وی با تأکید بر اهمیت بزرگداشت شخصیت های استکبارستیز در کشور ما عنوان داشت: بزرگداشت شخصیتی همچون میرزا کوچک بزرگداشت ایران و دینی است که پرورش دهنده چنین انسان هایی هست؛ انسانهایی که از رفاه طلبی، تکاثر ثروت و ارضای شهوت چشم پوشیدند و برای نجات ملت سختی ها کشیدند و مورد تهمت ها واقع شدند و این از خصائص اولیای الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha