یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

حوزه/استاد انصاریان در جمع طلاب سیستان و بلوچستان گفت: طلبه ای که درسش تمام می شود باید تمام توان و حوصله خودش را را برای تمام کارها بکار گیرد و با اخلاق نرم در بین مردم کمبودهای دینی شان را برطرف کند و یقین بداند که این جاده تمام نشدنی و پایان ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان به مناسبت ایام فاطمیه سلام الله علیها در نشست اخلاقی طلاب خواهر و برادر شهرستان زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، باتسلیت ایام فاطمیه سلام الله علیها،اظهار داشت: انتخاب راه طلبگی سرمایه الهی است که یقینا نسبت به آن تا لحظه بیرون رفتن از دنیا مسئول هستیم.

وی تصریح کرد: با این مایه شوق و الهام این راه انبیای الهی را انتخاب کردیم که علم آنها از طریق وحی تأمین شده است و بعد از تأمین این علم، مأمور به تبلیغ شده اند و در برابر این تبلیغ سختی ها و مشقت های زیادی متوجه آنهاست.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: سختی ها ماندگار نیست، بلکه آثار تبلیغی شما پایدار است و در مسیر این تبلیغ باید شکیبایی ورزید و این شکیبایی هم ممکن است برای شما به قیمت تبعید،زندان وکشته شدن شما تمام شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ابراز کرد: در مقابل این سختی ها هم پاداش برای آنها در نظر گرفته شده است، چنانکه قرآن کریم می فرماید«فی عیشه راضیه»،در زندگی قرار می گیرند که صد درصد به آن زندگی خشنود هستند.

وی با اشاره به آیه ۳۳ سوره احزاب «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا» گفت: شوق و الهام و سرمایه الهی، عامل قبولی برنامه و ورود ما در راهی است که صد و بیست و چهار هزار پیغمبر است و خداوند جبران کننده ان خواهد بود.

استاد حوزه با اشاره به آیه ۷۸ سوره حج « وَجَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ ۚ» گفت: اصرار قرآن بر این است که تمام فکر و توان خود را برای سیر در این راهی که می خواهند طی کنند، بکار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: برخی تبلیغ سوء می کنند که چرا این کتاب ها را بخوانیم؛ خیلی از بزرگان و مراجع ما از طریق خواندن همین کتاب ها به این مقام رسیدند. این بزرگان درس را برای خدا خواندند.

وی توصیه کرد: طلبه ای که درسش تمام می شود باید تمام توان و حوصله خودش را را برای تمام کارها بکار گیرد و با اخلاق نرم در بین مردم کمبودهای دینی شان را برطرف کند و یقین بداند که این جاده تمام نشدنی و پایان ناپذیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha