سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 996571
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
تصمیم گیری

حوزه/ نشست علمی-پژوهشی برخط با موضوع: «چگونه عاقلانه تر بیندیشیم و رفتار کنیم؟ بحثی در حوزه تفکر انتقادی» با همکاری مدارس علمیه خواهران اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان؛ مهدی امیریان، مدرس مهارت‌های دانشگاهی و پژوهشگر دانشگاه اصفهان، در نشست علمی-پژوهشی برخط با موضوع: «چگونه عاقلانه تر بیندیشیم و رفتار کنیم؟ بحثی در حوزه تفکر انتقادی» با ارائه مثال‌های مختلف و به صورت کارگاهی نحوه تفکر خودکار و ناخودآگاه مغز و برداشت‌های ذهن را بیانکرد و گفت: ویژگی‌های شگفت انگیز مغز انسان، توانایی ذهن در یادگیری مهارت‌های مختلف بسیار بالاست و ذهن انسان به صورت ناخودآگاه از موقعیت‌های مختلف برداشت‌هایی بدون دلیل و استدلال دارد و با پیش فرض‌های خود نسبت به موقعیت های مختلف، گاهی اوقات دچار خطا و اشتباه می‌شود

وی خطاب به حاضران توصیه کرد: برای تصمیم گیری در مورد امور مهم زندگی خود شیوه تفکر و استدلال صحیح را بیاموزند تا بتوانند ذهن خود را در دو راهی های زندگی کنترل کرده و با استفاده از روش استدلال صحیح و تفکر نقادانه حقیقت مطالب را دریابند و با تجزیه و تحلیل مناسب اندیشه‌های مختلف، صحیح ترین و مناسب ترین اندیشه را پیروی نمایند.

گفتنی است، نشست علمی-پژوهشی برخط با موضوع: «چگونه عاقلانه تر بیندیشیم و رفتار کنیم؟ بحثی در حوزه تفکر انتقادی» با همکاری مدارس علمیه الزهراء المرضیه سلام الله علیها اصفهان، کوثر تیران، فاطمة الزهراء سلام الله علیها ورزنه و صالحات فولادشهر برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha