سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
اخلاق پژوهشی

حوزه/ نشست برخط علمی پژوهشی با موضوع:«جایگاه اخلاق پژوهشی در حوزه های علمیه» توسط مدارس علمیه خواهران اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، لیلا سادات داودی، در نشست برخط علمی پژوهشی با موضوع: «جایگاه اخلاق پژوهشی در حوزه های علمیه» با بیان اینکه رعایت اخلاق در تمام شئون زندگی از ملزومات طلبگی است، افزود: جایگاه اخلاق در علوم دینی و حوزه های علمیه جایگاهی مهم و با ارزش است و همه طلاب علوم دینی باید خود را ملتزم به رعایت آن در رفتار و کردار و همه عرصه های زندگی بدانند.

وی رعایت اخلاق در امر پژوهش را مورد نیاز حوزه های علمیه دانست و ویژگی های پژوهشگری اخلاق محورانه را شامل نیت الهی داشتن، توکل بر خدا نمودن، پرهیز از شتابزدگی، پرهیز از سرقت علمی، حفظ تواضع و فروتنی و احترام به پژوهشگران گذشته دانست.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به احادیث حضرات معصومین در ارزش علم و تحقیق و تواضع و فروتنی، از طلاب خواست تا در انجام تحقیقات خود سعی بر حفظ و رعایت ویژگی های اخلاقی داشته باشند و نیت خود را خالص کرده و در انجام کار تحقیقاتی رعایت امانت و صداقت و نقد منصفانه را رعایت کنند.

این نشست با همکاری اعضاء گروه پژوهشی شهید اوینی متشکل از مدارس علمیه حضرت نرجس خاتون شاهین شهر، نرجس خاتون دولت آباد، اهل البیت ملک شهر، فاطمة الزهرا نایین، فاطمة الزهرا ورزنه، فاطمه معصومه رهنان و حضرت زینب علویجه، صبح امروز به صورت برخط در سامانه سیما مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha