دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کبری خزعلی

حوزه/ خانم خزعلی، به تاکید مقام معظم رهبری در ایجاد دستگاه اجرایی قوی در حوزه خانواده اشاره کرد و گفت: هم اکنون در دنیا به این نتیجه رسیده اند که خانواده جایگاه ویژه ای دارد، لذا تمام آموزه های فمینیستی را کنار گذاشته و به سمت تقویت بنیان خانواده آمده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،خانم کبری خزعلی، در آیین بزرگداشت هفته پژوهش حوزه های علمیه خواهران که امروز ۲۵ آذرماه در مجموعه عصر انقلاب تهران برگزار شد،گفت: در شرایط کنونی بیش از هرزمان لازم است ساختارسازی و سیاستگذاری با هدف استحکام خانواده مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت خانواده در عرصه جهانی گفت: در دنیا به این نتیجه رسیده اند که خانواده اهمیت زیادی دارد، لذا تمام آموزه های فمینیستی را کنار گذاشته و به سمت تقویت بنیان خانواده آمده اند.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی،افزود: خانواده رکن شاخص و محور اصلی فرایند رفتاری در جامعه و اجتماع است، بنابراین هر توجه و سرمایه گذاری در این واحد اصلی اجتماع بیشتر باشد، آثار مثبت آن در گستره جامعه بیشتر نمود پیدا می‌کند.

خانم خزعلی بر تشکیل کارگروه های اختصاصی در موضوعات "کودک"، "والدیت مطلوب"، و سایر موضوعات مرتبط با خانواده تاکیدکرد و از مسئولان حوزه خواست که در امر سیاستگذاری، پژوهش و برنامه ریزی در این عرصه با شورای فرهنگی و اجتماعی زنان همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بحث زن و خانواده بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و به کرات در سال های مختلف از جمله در سال ۹۲ و ۹۳ و نیز اخیرا در سال ۹۷ بر ایجاد دستگاه اجرایی قوی در مورد خانواده تاکید داشتند تا به موضوعات و مشکلات در حوزه خانواده به صورت ویژه بپردازد.

خانم خزعلی افزود: در این چهل سال، اولین بار است که سه قوه با هم هماهنگ هستند، البته در صورتی که مدیران میانی نفوذی بگذارند. متاسفانه درمیان مدیران میانی، نفوذی هایی هستند. به عنوان مثال در بحث کنترل جمعیت، مصوباتی بود که اجرای آنها به درستی صورت نمی گیرد.

وی بیان داشت: باید در بحث ولایتمداری و ولایت فقیه کار بیشتری انجام شود، اگر باورداریم که ولی فقیه، نائب امام زمان(عج) است، پس هر دستوری که می دهد، لازم الاجراست و در راه اجرای آن، نباید بهانه تراشی کنیم، گسترش این باورپذیری در جامعه، برعهده حوزه های علمیه است.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی،به مشکلاتی که سند ۲۰۳۰ با خود داشت اشاره کرد و گفت: در این سند، رابطه های آلوده برای دانش آموزان تبیین می شود و خواستار آزادشدن سقط است. همچنین تاکید دارد که عمل انحرافی قوم لوط در جامعه آزاد و قانونی شود. همچنین در این سند آمده که تا سال ۲۰۲۴ ملیت مردم ایران عوض شود. یعنی تابعیت ها به راحتی اعطا شود. در حالیکه سخن ما این است که به افراد غیرایرانی، در داخل کشور همه گونه امکانات و خدمات ارائه شود، ولی به این آسانی تابعیت داده نشود تا نسل شیعه ایرانی به مرور عوض نشود و افرادی از نوع سکولار و یا داعشی در کشور بوجود نیایند. آنها میخواهند با این سند، اکثریت شیعه ایرانی را عوض کنند. در حالیکه ما سند حقوق کودک داریم که چون با سند ۲۰۳۰مغایر بود، از سال ۹۵ مانع اجرای آن شدند و خوشبختانه هم اکنون رئیس جمهور محترم، دستور اجرای دوباره آن را دادند.

وی تصریح کرد: ما در مجموعه مصوبات سیاست های کلان نظام اسلامی کلی برنامه داریم و همه جوانب آن بررسی شده و آماده است تابه اجرا گذاشته شود.

خانم خزعلی، به برابری جنسیتی که از آموزه های مکتب فمینیستی است، اشاره کرد و گفت: در مطالبه این برابری، اولویت های زنان را به مسائلی چون حضور در ورزشگاه ها و منع قانونی کودک همسری هدایت کرده اند، در حالیکه این انفجاری در زیرپای نظام اسلامی است. متاسفانه فحشاها، تبدیل به معروف شده و معروف ها منکر به حساب می آیند. در حالیکه ما معتقدیم اگر موقعیت خوبی برای ازدواج پیش آمد و شرایط مهیا بود، ازدواج صورت گیرد. سند۲۰۳۰ حیازدایی را به کودکان در مهدکودک ها آموزش می دهد و از آن سو، ازدواج زیر ۱۸سال را ممنون می کند. حال این فاصله کودکی تا ۱۸سالگی را چگونه پر می کند با این زمینه های فساد موجود؟ درحالیکه حوزه های علمیه باید در این زمینه ورود کنند تا سیاست های کلان به برنامه تبدیل شوند و به مرحله اجرا برسند.

وی به آمار بالای سقط در جامعه اشاره کرد و گفت: معاون وزیر بهداشت از آمار یک میلیون و دویست هزار سقط عمدی در کشور سخن می گوید در حالیکه باید پرسید برای این مشکل چه فکری کرده اید. وزارت بهداشت مدعی است ما کاری نمی توانیم کنیم زیرا توافقی بین مادر و پزشک است.

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی،به مسئله کمبود پزشک در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در آینده نه چندان دور، ۲۵ درصد جمعیت کشورمان پیر می شوند. لذا از هم اکنون باید برای آینده پزشک تربیت کرد تا پزشکان زیاد شوند. در اواسط دهه شصت یکبار آمار ورودی دانشجویان پزشکی بالا رفت تا برای دوره کنونی، پزشک حاذق داشته باشیم، لذا از هم اکنون باید برای سالهای آتی به فکر تربیت و پروش پزشک بود، درحالیکه در مقایسه با دهه شصت، تعداد دانشگاه های پزشکی و امکانات بیشتر شده است و می توان تعداد دانشجویان پزشکی را زیاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha