یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت همسر محترمه آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره)

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: همسر آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی در رشد ایشان نقش داشتند و در سختی‌ها و مشکلات در کنار ایشان بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد شامگاه پنج‌شنبه در مراسم ترحیم درگذشت همسر آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، با اشاره به گذرا بودن دنیا اظهار داشت: عمر یک‌بار برای هرکسی اتفاق می‌افتد و زمانی که به رستاخیز می‌رسند متوجه می‌شوند که این دنیا در حد یک شب بوده است.

وی ادامه داد: با این که دنیا فانی و گذرا است، عده‌ای خودشان را به آب‌وآتش می‌زنند که به کجا برسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد، ابراز داشت: در روایت‌ها آمده است زمانی که عزرائیل خدمت حضرت آدم می‌رسند تا قبض روح کنند این پیامبر خدا می‌فرمایند اجازه بدهید به سایه بروم بعد از آن عزرائیل از ایشان می‌پرسد دنیا را چطور دیدید ایشان جواب می‌دهد همه عمر دنیا را به‌اندازه‌ای آمدن از آفتاب به سایه‌ای که الان آمدم، دیدم، این واقعیت دنیا است.

وی بیان داشت: دنیا جای گذر است و در این میان درگذشتگان برای افراد زنده، آینه عبرت هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: انسان باید فکر کند که چطور در این دنیا زندگی کند تا خداوند متعال از ایشان راضی شود چرا که در زمان قبض روح به انسان گفته می‌شود که دست شما از این دنیا کوتاه شده و هر کاری که قرار بود انجام بدهید، انجام دادید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد افزود: انسان‌ها باید از عمر خودشان بهترین استفاده را بکنند تا در آخرت تحفه‌ای داشته باشند.

وی به شخصیت مرحوم آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی اشاره کرده و ابراز داشت: قبل از انقلاب شرایط بسیار سختی را شاهد بودیم و فضا کاملاً امنیتی و پلیسی بود، اما در این فضا این مرجع گرانقدر به بندر لنگه تبعید و بعد به یزد تبعید شدند و در این سختی‌ها همسر ایشان همواره همراه بود.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: همسر این مرجع عالی‌قدر در رشد ایشان نقش داشتند و در سختی‌ها و مشکلات در کنار ایشان بودند.

وی ابراز داشت: آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی و همسر مکرمه ایشان هر دو در ایام فاطمیه دار فانی را وداع گفتند، در ایامی که خود ایشان احیاگر آن بودند.

استاد حوزه علمیه قم به مرکز فقهی ائمه اطهار اشاره کرد و گفت: این مرکز یادگاری ارزشمند از این مرجع تقلید است که در زمینه فقه، اصول و کلام توفیقات زیادی را داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha