جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ متأسفانه گویندۀ این سخن، سخنان تفرقه انگیز دیگری نیز در گذشته اظهار داشته که این احتمال را برمی ‏انگیزد که دستی از سازمانهای اطلاعاتی دشمن در کار باشد تا جمع به‏ هم پیوسته جامعه اسلامی را دچار تنش و تفرقه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اراکی، عضو شورایعالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و عضو شورایعالی حوزه های علمیه و عضو شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام در واکنش به سخنان تفرقه انگیز امام جمعه اهل سنت آزادشهر بیانیه ای صادر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهای اخیر سخنانی از یکی از امامان جمعۀ اهل سنت کشورمان منتشر گردید که متضمن هتک حرمت ائمه اطهار از اهل بیت رسول خدا صلّی الله علیه و آله بود که موجب ناراحتی و خشم جامعه مسلمین شد.

بدون شک اینگونه اظهارات افزون بر اینکه خلاف مسلّمات قرآن و سنت رسول الله(ص) است و از مصادیق ایذاء رسول خدا(ص) است موجب فتنه انگیزی و آتش افروزی و تفرقه افکنی در میان جامعۀ مسلمین است که از کبائر بزرگ و موجب خشم الهی است.

متأسفانه گویندۀ این سخن، سخنان تفرقه انگیز دیگری نیز در گذشته اظهار داشته که این احتمال را برمی ‏انگیزد که دستی از سازمانهای اطلاعاتی دشمن در کار باشد تا جمع به‏ هم پیوسته جامعه اسلامی را دچار تنش و تفرقه کند.
لازم است مسئولین امر تدابیری اتخاذ کنند که اینگونه اظهارات خلاف شرع و عقل و مصلحت جامعۀ اسلامی تکرار نگردد و کسانی جرأت نکنند با سوء استفاده از تریبونهای مذهبی بر خلاف مبانی دین و مذهب به تفرقه افکنی و آشوب آفرینی بپردازند.
اللّٰهُمَّ إِنَّا نَشْکُو إِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَآلِهِ، وَغَیْبَةَ وَ لِیِّنا ، وَکَثْرَةَ عَدُوِّنا، وَقِلَّةَ عَدَدِنا، وَشِدَّةَ الْفِتَنِ بِنا، وَتَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا، فَصَلِّ عَلَیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ ، وَأَعِنَّا عَلیٰ ذٰلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ، وَبِضُرٍّ تَکْشِفُهُ، وَنَصْرٍ تُعِزُّهُ، وَسُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ، وَرَحْمَةٍ مِنْکَ تُجَلِّلُناها، وَعافِیَةٍ مِنْکَ تُلْبِسُناها، بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.

محسن اراکی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha