یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ک

به مناسبت هفته پژوهش، همایش تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه های علمیه و دانشگاه های منطقه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، به مناسبت هفته پژوهش، جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ با حضور آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، همایش تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه های علمیه و دانشگاه های منطقه کاشان، در مصلای بقیة الله الاعظم (عج) این شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از ارائه نظرات تعدادی از پژوهشگران برتر حوزه های علمیه و دانشگاه های کاشان و آران و بیدگل، دکتر عبدالرضا مدرس زاده، استاد دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: محقق و پژوهشگر نیازمند آرامش فکری است.

وی به نقش فردوسی در ترویج فرهنگ تشیع اشاره کرد و افزود: امروز بشریت و فرهنگ متعالی و آرمانی مدیون شاهنامه این شاعر نامدار است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، با انتقاد از کمبود اعتبارات فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی، خاطرنشان کرد: در حالی که میلیاردها تومان برای ساخت مدرسه، دانشگاه، بیمارستان و مسجد در کاشان هزینه می شود، ولی بابت فعالیت های پژوهشی هیچ کمکی نمی شود.

وی، با تاکید بر ضرورت تاسیس صندوق پژوهش در منطقه فرهنگی کاشان، اظهار کرد: برای حمایت از تولید فعالان پژوهشی و تحقیقاتی و ارتقاء پیشینه علمی کاشان، باید صندوق و شورای پژوهش در این شهرستان راه اندازی شود.

امام جمعه کاشان: پژوهش ها براساس نیاز جامعه انجام شود

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کاشان هم پس از استماع نظرات پژوهشگران، ضمن گرامی داشت هفته پژوهش و سالگرد شهادت آیت الله مفتح اظهار داشت: فعالیت پژوهشی باید آمیخته با اطلاع از نیازهای جامعه باشد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه با کار تحقیقاتی باید نیازهای جامعه پاسخ داده شود، ادامه داد: پژوهشگر باید مشرف بر نیازمندی های جامعه خودش هم باشد .

وی با تاکید بر اولویت بندی فعالیت های پژوهشی، افزود: پژوهشگر نباید خودش را سرگرم کارهای فرعی کند، بلکه با تشخیص نیازهای جدی و ضروری جامعه، به کار اصلی بپردازد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به نبود پایه ریزی قوی در عرصه پژوهشی کشور، بر لزوم همپوشانی فعالیت های پژوهشی، تاکید کرد و گفت: کارهای پژوهشی نباید پراکنده و فردی باشد، بلکه باید به صورت جمعی و در راستای یک هدف مشترک انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر ضرورت راه اندازی شورای پژوهش در منطقه کاشان، اظهار کرد: با راه اندازی یک پایگاه قوی پژوهشی به مرکزیت قرارگاه نماز جمعه کاشان با حضور حوزویان و دانشگاهیان خیلی از نیازهای جامعه برطرف می شود.

در حاشیه این همایش آثار پژوهشگران برتر حوزه های علمیه و دانشگاه های کاشان برای بازدید نمازگزاران جمعه و علاقمندان به نمایش گذارده شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha