جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک خان جنلگلی

حوزه/ سید صادق الشرفی طرف مقابل یمن را فردی بی اطلاع از فهم سیاسی و دارای حب کرسی برشمرد و تصریح کرد: امروزه با گذشت ۷ سال از مقاومت مردم یمن با رهبری حکیمانه توانسته ایم به پیروزی نزدیک شویم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، سید صادق الشرفی نماینده انصارالله یمن در همایش بازخوانی استکبار ستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی که در ۲۵ آذر در سالن همایش های مجتمع دارالولایه قم و به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، گفت: بصیرت همان چیزی است که نگرش درست و جهت را تعیین کرده و عمل را جهت می بخشد؛ بصیرت فقط زاده دین و فقه نیست، بلکه عوامل اساسی دیگری نیز دارد که آن را در دل انسان ایجاد می کنند.

وی افزود: اخلاق در ولایت و تبعیت از رسول و ائمه هدی حاصل خواهد شد.

الشرفی با اشاره به اهمیت شناخت دشمن اظهار داشت: دومین عامل در مواجهه با دشمن شناخت اوست؛ خداوند می فرماید شناخت دشمن از مهمترین ویژگی هاست که باید دشمن را به خوبی بشناسیم و در مورد منافقین نیز می فرماید آن ها دشمن هستند پس از آن ها برحذر باشید.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام در زمان امام صادق (ع) برای همه طرفداران آن حضرت شناخته شده بودند، اما شیعیان امام صادق علیه السلام نسبت به شناخت سایر دشمنان غافل بودند و این درحالی بود که خبر آن دشمنان در جامعه بود.

نماینده انصارالله یمن با تأکید بر لزوم به علم به زمانه و اهل زمانه بیان داشت: امام صادق علیه السلام می فرماید فرد آگاه به زمانه خود از دشمنی در امان خواهد بود.

وی تصریح کرد: این سه عامل در سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری نیز وجود دارد؛ لذا توصیه های آن بزرگواران در برگزاری چنین برنامه ها و بزرگداشت هایی برای شخصیت های بزرگ از آن برگرفته است.

الشرفی برگزاری این بزرگداشت ها را دارای نقش بسزایی در تبیین بصیرت برشمرد و تأکید کرد: رهبرانی که به لطف خداوند بصیرت را دل داشته و با سختی هایی که شروع آن اخلاص بود با توکل به خدا به اهداف الهی دست یافتند باید به مردم شناسانده شوند.

وی میرزا یونس معروف به میرزا کوچک جنگلی را الگویی برای این نوع از رهبران بابصیرت دانست و گفت: زمانی که دیگران او را تنها گذاشتند با عده قلیلی قیام کرد چون متوجه خطری بزرگ علیه جامعه بود که سعی بر فرسایش فرهنگ اسلامی و جایگزینی آن با فرهنگ های دیگر داشت.

نماینده انصارالله یمن ادامه داد: شرایطی همچون هجمه افکار نادرست غربی با حمایت یک رژیم نادان و حاکمانی همچون حاکمان رژیمی که علیه کشور یمن اقدام نموده است در زمان این شهید بزرگوار یعنی میرزا کوچک جنگلی نیز وجود داشت.

وی عنوان داشت: ما امروزه در یمن چنین وضعی داریم که ایران در آن زمان داشت؛ ما نیز مانند برخی دیگر از کشورها در مقابل استکبار قرار گرفته ایم.

الشرفی طرف مقابل یمن را فردی بی اطلاع از فهم سیاسی و دارای حب کرسی برشمرد و تصریح کرد: امروزه با گذشت ۷ سال از مقاومت مردم یمن با رهبری حکیمانه توانسته ایم به پیروزی نزدیک شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha