جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک خان جنلگلی

حوزه/ شیخ عبدالله فودی گفت: باید فعالان مقاومت یک جبهه جهانی را تشکیل داده و بر هم افزایی گروه های مقاومت بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شیخ عبدالله فودیا نماینده جنبش اسلامی نیجریه در همایش بازخوانی استکبار ستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی که در ۲۵ آذر در سالن همایش های مجتمع دارالولایه در قم و به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، گفت: ما از رهبران مقاومت یاد گرفته ایم که راه مقاومت یعنی راه رسیدن به حیات طیبه و این مسئله در آفریقا در درجه اول قرار گرفته است.

وی افزود: دشمنان زیادی هستند که مخالفت با راه مقاومت را در کشورهای آفریقایی مطرح می کنند و به همین خاطر مسئله مقاومت مظلوم است.

شیخ عبدالله فودیا با اشاره به وظیفه اساتید حوزه در پاسخگویی به شبهات مربوط به مقاومت اظهار داشت: مسئله مقاومت باید در راستای پاسخ به این شبهات توضیح و ترویج داده شود.

وی، خاطرنشان کرد: شیخ عثمان بن فودی کسی بود که با مقاومت در برابر استکبار در ۲۰۰ سال پیش در کشور نیجریه قیام کرد و توانست یک حکومت در قاره آفریقا تشکیل دهد.

فودیا نماینده جنبش اسلامی نیجریه با تأکید بر مظلومیت مقاومت بیان داشت: حکومت شیخ عثمان بن فودی به دلیل همین مظلومیت به جایی نرسید؛ امروز در دانشگاه های نیجریه قیام وی را یک جنگ قبیله ای معرفی می کنند تا از ترویج نگاه ضداستعماری او جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: باید فعالان مقاومت یک جبهه جهانی را تشکیل داده و بر هم افزایی گروه های مقاومت بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha