جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک خان جنلگلی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدوی، گفت: یکی از نمونه های شایسته ای که در الگوگیری از سیدالشهداء علیه السلام می تواند برای ما طلاب علوم دینی بسیار مؤثر باشد جناب شهید میرزا کوچک جنگلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در همایش بازخوانی استکبار ستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی که در ۲۵ آذر در سالن همایش های مجتمع دارالولایه در قم و به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد گفت: ذکر اولیای الهی نشانی می شود بر حاکمیت خداوند روی زمین و یکی از مصادیق اقامه شعائر الهی است.

وی افزود: یک مرد خدا به نام میرزا کوچک جنگلی در مقطعی از تاریخ اوج غربت را تجربه کرد که یکی از خصائص اولیای الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی به اینکه این افتخار روحانیت می باشد که هرجا ملت مورد هجوم سلطه گران و استعمارگران قرار گیرد به وسط میدان می آیند اشاره کرد و گفت: یکی از الگوهای خوبی که در الگوگیری از سیدالشهداء علیه السلام می تواند برای ما طلاب علوم دینی بسیار مؤثر باشد جناب شهید میرزا کوچک جنگلی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار داشت: مقام معظم رهبری میرزا کوچک را صاحب مهارت تشکیل مینیاتوری از نظام جمهوری اسلامی در رشت می دانند.

وی خاطرنشان کرد: عزت خواهی که جوهره دین ماست برای میرزای جنگلی اصل بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی با تأکید بر ویژگی میرزا کوچک جنگلی در شدید بودن بر کفار بیان داشت: امت اسلام در عین حال بسیار برای او عزیز و مورد محبت بود.

وی تصریح کرد: اگر وصف اولیای الهی کنیم می توانیم نصف مسیر ولی الهی را طی کنیم؛ باطن این چنین همایش هایی یادآور اولیای الهی غریب است که هم خداوند آنان را دوست دارد و هم ملت اسلامی آنان را قهرمانان آزاده خود می دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha