پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک خان جنلگلی

حوزه/ حجت الاسلام حریزاوی با تأکید بر مطالبه مقام معظم رهبری با عنوان نهضت روایت بیان داشت: ایشان روایت گری هایی همچون آنچه شهید آوینی انجام داد را از ما در عرصه های مختلف مطالبه کرده اند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در همایش بازخوانی استکبار ستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی که در ۲۵ آذر در سالن همایش های مجتمع دارالولایه در قم و به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد، گفت: مرحوم میرزا کوچک خان با تمام پیچیدگی هایی که قیام در عصر قاجار مقتضی آن بود و با حضور اجانب در کشور ما روی نقطه قیام گری و ایجاد حس قیام للّه در کف جامعه صاحب یک فناوری برجسته بود؛ این همان فناوری بود که امام در انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: امام خمینی (ره) پایان انقلاب را پایان حس قیامگری مردم قلمداد می کردند؛ ایشان معتقد بودند که انقلاب را مردم باید اداره کنند.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به پیشنهادهایی برای مأموریت های پیش روی جبهه مقاومت اظهار داشت: ترسیم تکیه گاه نظری و فکری قیام ارزشمند جنگل و نسبت آن با انقلاب اسلامی اولین مأموریت ما به عنوان مسئولین دستگاه های فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که بر روی دوش ما به عنوان جامعه روحانیت می باشد باید مورد دقت و بررسی واقع گردد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر مطالبه مقام معظم رهبری با عنوان نهضت روایت بیان داشت: ایشان روایت گری هایی همچون آنچه شهید آوینی انجام داد را از ما در عرصه های مختلف مطالبه کرده اند.

وی تصریح کرد: ما باید روایت صحیح از نهضت جنگل را ارائه دهیم؛ این قیام عظیم در حال تحریف است و نخبگان استان گیلان می بایست با این تحریف مقابله نمایند.

حجت الاسلام حریزاوی مأموریت دوم روحانیت را ارائه شخصیت میرزا کوچک خان به عنوان یک الگو برشمرد و تأکید کرد: یک به یک جوانان امروز باید بدانند که این مرد بزرگ به چه می اندیشیده و علل صعود و فرود نهضت جنگل چه بوده است.

وی برگزاری مراسمات بزرگداشت برای همه کسانی که در ایران و جهان پایه گذار حرکت های مقاومت بوده را لازم دانست و گفت: ارزش والای رهبران مقاومت در جهان بویژه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی که اجزای یک پیکره رو به آینده را تشکیل می دهند بازآفرینی گردد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: نخبگان باید نقطه نظرات میرزا را با اندیشه رهبران گروه ها و جنبش های مقاومت در کشورهای مختلف مقایسه کنند.

وی در پایان عنوان داشت: گره زدن بین معنا و مفهوم گردشگری با معنا و مفهوم مقاومت در استان گیلان باید مورد مداقه و بررسی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha