چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
ف5

حوزه / معاون رئیس جمهور، کاهش قدرت خریدمردم، تورم، نقدینگی بالا، کمبود اعتبارات، تعهدات ایجادشده و سررسید بدهای های گذشته را مهمترین مشکلات فعلی کشور عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم فقط ماهانه ده هزارمیلیارد تومان بابت سر رسید بدهی های گذشته پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، پیش از ظهر شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه کاشان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت صدیقه کبری(س) سرور زنان عالم در تمام دوران ها است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نه تنها برای بانوان جهان، بلکه برای همگان خصوصا برای امام عصر(عج )اسوه و الگوی حسنه می باشند، افزود: غربی ها می خواهند حقوق زن را به ما بیاموزند، در حالی که اسلام به زن کرامت بخشید.

حسینی، با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی دست نیاز به سوی دانشمندان، اندیشمندان، متخصصان ، فرهیختگان و دانشگاهیان دراز می کند، خاطرنشان کرد،: همانطور که پژوهشگران در دوران جنگ به انقلاب و نظام اسلامی ایران کمک کردند، در شرایط تحریم نیز دانشگاهها اتاق فکر دولت برای حل مشکلات باشند.

معاون رئیس جمهور، کاهش قدرت خرید مردم، تورم، نقدینگی بالا، کمبود اعتبارات، تعهدات ایجاد شده و سررسید بدهای های گذشته را مهمترین مشکلات فعلی کشور عنوان کرد و ادامه داد: دولت سیزدهم فقط ماهانه ده هزار میلیارد تومان بابت سر رسید بدهی های دولت قبل پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی باید نیاز محور، مزیت محور و اولویت محور باشد، یاد آورشد : پژوهشگران با استفاده از تمام ظرفیت ها باید کمیت و کیفیت را در پژوهش بیشتر مورد توجه قرار دهند.

حسینی با تاکید بر انتشار آثار پژوهشی، گفت: آثار پژوهشی و تحقیقاتی که به جای اینکه در کتابخانه ها انباشته و بایگانی شوند برای رفع مشکلات باید به جامعه ارائه شود.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر نو آوری در پژوهش، افزود: حوزه های علمیه و دانشگاه ها با فعالیت های پژوهشی نو و جدید باید نیازهای فرهنگی، دینی، فقهی و روز جامعه را تامین نمایند.

وی به سند تحول بنیادین اشاره کرد و با بیان اینکه دانشگاه کاشان به عنوان یک دانشگاه قوی و توانمند درعملیاتی شدن بخشی از این سند در کمک به دولت مشارکت کند، تاکید کرد: بحث سلامت، انرژی، مسکن و شهرسازی، نفت، گاز، معادت و صنایع معدنی، اقتصاد دریا، شرکت های دانش بنیان و کشاورزی از موضوعات پیشران و مورد نیاز است که باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد.

حسنی با بیان اینکه کاشان به تنهایی به اندازه برخی از استانها شاعر، ادیب، هنرمند، عالم و مفاخر دینی دارد، گفت: ملامحسن فیض کاشانی، غیاث الدین جمشیدکاشانی، محتشم و کلیم کاشانی، کمال الملک، ملاحبیب الله شریف کاشانی و ... از مفاخر و بزرگان این شهرستان می باشند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مرکز کاشان شناسی دانشگاه کاشان با برگزاری جشنواره ها و همایش ها باید مفاخر این شهر را به جهانیان معرفی کند، تاکید کرد: یکی از برنامه های پژوهشی دانشگاه ها در علوم انسانی و پایه برای بهرهمندی از دانش گذشتگان باید معرفی بزرگان و مفاخر باشد.

وی، با تاکید بر رعایت اخلاق در فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی اظهار کرد: همانطور که رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم هم دربخش دستاوردها و هم در بخش توصیه ها، به اخلاق تاکید داشتند، دانشگاه نباید به این مهم بی توجه باشد.

حسینی در پایان با بیان اینکه اینکه رئیس جمهور در استفاده از اندیشه نخبگان در کنار ارتباط مستقیم و نزدیک با مردم تاکید دارد، ابراز کرد: بروکراسی دولتی، قیمت گذاری و بودجه بندی، نظام بانکی، یارانه ها، مالیات، بیمه، ارزهای مجازی، تجارت خارجی، خصوصی سازی، محیط زیست، آب، کشاورزی، مهاجرت و سیاست خارجی از موضوعات روز است که باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha