پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام زمان

حوزه/ حجت الاسلام دهقان یکی از آفت های مسئله مهدویت را محدود کردن امام زمان(عج) به زمان، مکان و قوم خاص دانست و گفت: امام زمان (عج)، امام انس و جن است و محدود به افراد خاصی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام یوسفعلی دهقان، امروز در نشست علمی پژوهشی با موضوع آسیب شناسی تربیت مهدوی از نظر قرآن و روایات که در مدرسه علمیه نجمه خاتون تکاب به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که تربیت عبارت است از هر گونه تلاش در جهت اصلاح و سازش یا شکوفایی استعداد فطری، اظهار داشت: یکی از آسیب‌های جدی مهدویت، محدود کردن امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به مرزهاست، در حالی که حضرت، امام انس و جن است و باید گستره دیدمان را به اندازه‌ مهدوی و الهی وسعت ببخشیم.

وی ادامه داد: فلسفه ۳۱۳ یار برای امام زمان (عج) این است که این افراد از نقاط مختلف دنیا مدال افتخار حکومت و مملکت داری از حضرت خواهند گرفت صاحب الامر ۳۱۳ فرد امثال امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب را می خواهد که در کنار فقه و اصول شمّ سیاسی حکومتداری نیز داشته باشد.

کارشناس دینی اضافه کرد: جامعه ای که آماده نباشد امام زمان (عج) چگونه در آن حکومت کند؟، و در همین انقلاب اسلامی ایران، مردم خواستند و به میدان آمدند و فرهنگ سازی کردند و برنامه ما برای همراهی و همیاری حضرت باید امام زمانی باشد و آمادگی لازم را در خود به وجود بیاوریم و ظاهر بین و سطحی نگر نباشیم و موقعی که منافع شخصی ما در خطر است باز هم در کنار امام عصرمان باشیم.

وی گفت: آسیب ها و چالش ها یعنی دست اندازهایی که پیرامون حرف و کار برای ما ایجاد می شود و باعث می شود که از اهدافمان دور شویم یا در در بازه زمانی دوری به آن دسترسی پیدا کنیم که به سه قسم فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم می شوند و در آسیب های فردی باید به خودمان دقت کنیم که آیا آمادگی‌همرای و یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را داریم؟

حجت الاسلام دهقان بیان کرد: یکی دیگر از آسیب های فردی خود شیفتگی و خودپسندی است. در آیه ۷۶ سوره اعراف خداوند به این موضوع اشاره می کند، لذا هوای نفس مان را باید تربیت کنیم که آسیب جدی به بحث مهدویت مدیریت و تربیت است.

وی اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمود «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة؛ هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است». وقتی فکر می‌کنیم علم و آگاهی ظاهری داریم اما آیا آگاهی و علم را با پوشش عمل صالح و الهی و خدایی همراه می کنیم ؟

کارشناس دینی بیان کرد: بهترین راهکار برای نزدیکی و تقرب به پروردگار ملازمت با امام عصر (عج) است که آن هم با بندگی خداوند به دست می آید. ما طلبه ها باید طوری قدم برداریم که هرکس ما را ببیند بگوید ایشان دوست دار امام زمان (عج) است.

وی گفت: هرکدام از ما در در فضای مجازی هستیم و لازم است به سواد کافی برای حضور در این عرصه مسلط باشیم تا بتوانیم از دین و اعتقاد و امام زمانمان در مقابل هجمه های دشمن دفاع کنیم.

حجت الاسلام دهقان بیان کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشند و طلبه ها پررنگ تر از قبل آمادگی نوکری امام زمان(عج) باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha