پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار دانشگاهيان و حوزویان استان خوزستان با نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ دانشگاهیان و حوزویان خوزستان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه با نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان خوزستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، دانشگاهیان و حوزویان استان خوزستان امروز به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان خوزستان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان، ضمن تسلیت ایام شهادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: در میان شهدایی که پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه بودند شهید مفتح یک ویژگی انحصاری داشته و آن این است که ایشان هم در حوزه درس‌خوانده و به مقاطع بالای علمی حوزوی دست پیداکرده بودند و هم در دانشگاه تا مقطع دکتری تحصیل‌کرده و تلاش زیادی کردند تا بتوانند میان این دو مجموعه‌ی اثرگذار پیوند به وجود بیاورند و آن‌ها را به هم نزدیک کنند.

در ادامه دکتر علی افروز، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین ابراز داشت: دانشگاه به‌عنوان یک‌نهاد علمی از بعد علمی و حوزه از بعد معنویت و اخلاق دو نهاد مهمی هستند که پایه‌های اصلی فکری و سازندگی جامعه را تشکیل می‌دهند و موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از مسائل مهم بین حوزه و دانشگاه مطرح‌شده است.

وی افزود: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حتماً رشته‌های دانشگاهی در حوزه مطرح شوند و یا رشته‌هایی حوزوی در دانشگاه مطرح شوند بلکه منظور این است که اعتماد و احترام متقابلی بین حوزه و دانشگاه صورت گیرد و این دو نهاد با همدیگر تبادل و همکاری علمی داشته باشند.

در بخش دیگر این مراسم دکتر صادق شاهوار، مسئول ناحیه‌ی بسیج دانشجویی خوزستان، بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مباحث مورد تأکید امامین انقلاب بوده که متأسفانه درخورشان این مسئله به آن توجه نشده و یکی از مهم‌ترین دلایلی که این موضوع به نظر بنده مورد توجه قرار نگرفته این است که اصلاً یا سازوکاری برای پیگیری این موضوع وجود نداشته و یا اگر وجود داشته باشد این سازوکار فعال نبوده و انفعالی در فعالیت‌های این سازوکار وجود داشته است.

در ادامه حجت‌الاسلام عطائی نسب، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، خاطرنشان کرد: حوزویان کاشف قول خداوند و دانشجویان کاشف فعل خداوند هستند و منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در هدف و وحدت در علم دینی است.

همچنین در ادامه چندی از اساتید حوزه و دانشگاه به بیان پیشنهادها و نظرات خود در خصوص تقویت وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند.

در پایان این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان بابیان اینکه تمدن نوین اسلامی دو بال دارد، ادامه داد: بخش نخست ابزاری (با رویکرد تأمین نیازهای دنیوی، رفاه و آسایش) مربوط به دانشگاهیان و بخش متنی و حقیقی(مرتبط با سبک زندگی اسلامی) آن نیز مربوط به حوزویان است که این دو اگر در کنار یکدیگر قرار گیرند انسان به تعالی راه پیدا می‌کند.

وی در پایان گفت: هرکجا که وحدت کلمه و همراه کردن تمام اقشار جامعه را در کنار همدیگر دیدیم، در آنجا موفقیت بود، به همین دلیل اساتید حوزه و دانشگاه دورهم جمع شدن تا به حول و قوه الهی بتوان از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

انتهای پیام./



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha