جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جنگ داخلی در آمریکا

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

اسرائیل به پوچی گزینه نظامی علیه ایران اعتراف کرد

«دنی سیترینوویک»، رئیس اسبق بخش امور ایران در یگان تحقیقات اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار مطلبی در این وب سایت، به چرایی عملیاتی نشدن گزینه نظامی این رژیم علیه ایران پرداخت. بر اساس این گزارش، این مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی در واکنش به مدعیات مطرح شده مقامات تل آویو در خصوص آماده سازی این رژِیم برای حمله نظامی به ایران، نوشت: با این وجود، با توجه به تقویت توان موشک‌های زمین به هوای ایرانی که عمدتاً بر پایه سامانه‌های موشکی اس - ۳۰۰ روسیه و سامانه‌های بومی مانند باور ۳۷۳ و سوم خرداد فعال هستند، چالش‌های استراتژیک بیشتری در برابر اسرائیل وجود خواهد داشت.

منبع:مهر

هایمان به دست خونین اسرائیل در ترور سردار دل ها اعتراف کرد

تامیر هایمان، رئیس سابق سازمان ضداطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «آمان» اعلام کرد که این کشور در ترور شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران توسط آمریکا نقش داشته است. به گزارش شبکه «کان»، هایمان در مصاحبه با یک مجله‌ این رژیم در این خصوص اذعان کرد که تل‌آویو از طریق سازمان اطلاعات و عملیات خود (موساد) در حادثه ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی مشارکت داشته است. وی در ادامه گفت که در طول مدت کاری خود در ترور شهید سلیمانی و بهاء ابو العطا از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی دست داشته است گفتنی است که سردار سلیمانی در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ در حالیکه به دعوت دولت عراق در سفری رسمی عازم این کشور شده بود، در فرودگاه بین‌المللی بغداد هدف حمله هوایی نیروهای تروریست آمریکایی قرار گرفت و به شهادت رسید. همچنین؛ بهاء ابو العطا از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی در نوامبر سال ۲۰۱۹ ترور شد.

منبع:مهر

آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار گرفت

یکی از اعضای سازمان سیا آمریکا در کتاب جدید خود نوشت که شاخص‌های دموکراسی در آمریکا به شدت افت کرده و این کشور در آستانه بروز جنگی داخلی است. باربارا اف والتر یکی از اعضای هیئت مشورتی گروه ویژه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اخیرا کتابی منتشر کرده که در آن به مسئله زوال دموکراسی در آمریکا پرداخته است. واشنگتن پست در خلاصه‌ای که از این کتاب منتشر کرده چنین نوشته است: آمریکا در آستانه یک جنگ داخلی قرار گرفته و تاکنون مراحل «پیش از شورش» و «درگیری اولیه» را پشت سر گذاشته است. «ما بیش از آنچه دوست داریم باور کنیم به یک جنگ داخلی در آمریکا نزدیک هستیم. هیچ آمریکایی دوست ندارد باور کند دموکراسی مورد علاقه‌اش رو به زوال است یا به سمت جنگ می‌رود. اگر شما یک تحلیلگر خارجی بودید که وقایع آمریکا را از خارج دنبال می‌کردید، در نهایت به لیستی می‌رسیدید که تمام فاکتورهای لازم برای وقوع جنگ داخلی را داراست.» به گفته والتر، آمریکا وارد «حوزه بسیار خطرناکی» شده است. مخصوصا بعد از شورش‌های مرگبار کنگره که در ژانویه ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. این تحلیلگر اشاره کرد که رویداد مذکور می‌تواند مسیری را برای لغزش آمریکا به مرحله سوم یعنی «شورش آشکار» ایجاد کند. والتر ادامه می‌دهد که دوره تصدی ترامپ در کاخ سفید منجر به این شده است که آمریکا دیگر از نظر فنی واجد شرایط دموکراسی نباشد. او با استناد به مجموعه داده‌های مرکز سیاست صلح سیستماتیک بیان می‌کند که کشور آمریکا اکنون درگیر یک «آنوکراسی» است: چیزی بین یک دولت استبدادی و یک دموکراسی. بر اساس شاخص «پولیتی» که میزان دموکراسی در یک کشور را با عدد نشان می‌دهد، دوره تصدی ترامپ پنج امتیاز برای آمریکا هزینه داشت و این کشور را از امتیاز ۱۰ به ۵ تنزل داده است. این عضو سیا هشدار داده که این میزان کاهش امتیاز در طی سه سال زنگ خطری برای وقوع جنگ داخلی تلقی می‌شود. جنگ داخلی پیشین آمریکا بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ رخ داد و در آن دو طرف که به طور عمده در «شمال» و «جنوب» کشور بودند، بر سر قانون برده‌داری با یکدیگر درگیر بودند. چنین شاخص پولیتی پایینی به این معناست که آمریکا به آسانی می‌تواند به سمت درگیری سوق داده شود که حاصل ترکیب حکمرانی بد و اقدامات غیردموکراتیک فزاینده‌ای است که نهادهای گوناگونی را در آینده تضعیف خواهد کرد. به گفته این کارمند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا، تقصیر را می‌توان به گردن دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان انداخت که کشور را به سمت «پرتگاه» هدایت کرده اند. هرچند اظهارات والتر در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن دموکرات نیز در حال حاضر محبوبیت چندانی به عنوان یک رئیس جمهور ندارد. نظرسنجی اخیر «یو اس‌ای تودی» و دانشگاه «سافولک» نشان می‌دهد میزان محبوبیت بایدن به ۳۸ درصد رسیده است که کمترین میزان از زمان شروع ریاست جمهوری وی است. گفته می‌شود عواملی از جمله خروج نابسامان از افغانستان، عدم توانایی در کنترل همه‌گیری کرونا و تورم شدید از جمله دلایل افت شدید محبوبیت او بوده اند. گفتنی است ماه گذشته نیز مؤسسه بین‌المللی دموکراسی و کمک‌های انتخاباتی مستقر در استکهلم، آمریکا را در زمره «دموکراسی‌های عقب‌رونده» ارزیابی کرده و این اتاق فکر اشاره کرد که واشنگتن «قربانی گرایش‌های استبدادی» شده است.

منبع:خبرنگاران جوان

تمام مراکز درمانی به حالت آماده‌باش کامل درآمدند

عین اللهی بیان کرد: سرعت انتشار ویروس اُمیکرون از سویه های قبلی بیشتر است و در یک و نیم روز می تواند دو برابر شده و رشد تصاعدی پیدا کند و آمار مبتلایان را بالا ببرد. به همین دلیل از امروز به تمامی مراکز درمانی آماده باش ۱۰۰ درصدی اعلام کرده ایم. وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به برگزاری دومین جلسه اضطراری مدیریت کرونا که با رویکرد سویه اُمیکرون برگزار شد، خاطرنشان کرد: امروز در جلسه وبیناری با روسای دانشگاه های علوم پزشکی تاکید کردیم که مراکز واکسیناسیون را افزایش داده و مراکز تجمیعی نیز فعال شوند. همچنین تاکید کردیم که بر اجرای پروتکل ها بیشتر نظارت شود، چراکه مردم تصورمی کنند کرونا رو به اتمام است و عادی انگاری می کنند که این موضوع بسیار خطرناک است. وی گفت: فعلا رستوران ها و تالارها تعطیل نمی شود، اما به این شرط که تمامی پرسنل از ماسک استفاده کنند و پروتکل ها را رعایت کنند. در مورد مدارس نیز که به صورت نیمه حضوری است، به همین منوال ادامه پیدا می کند. اما با توجه شرایط ممکن است تصمیمات ستاد کرونا تغییر کند. باز هم از آموزش و پرورش و مدارس خواستاریم که پروتکل ها شدیدا رعایت شود. وی تاکید کرد: درحال حاضر مهمترین راهکار برای پیشگیری از انتشار اُمیکرون، زدن ماسک است. تجمع ها نیز بسیار مهم است، چندماه قبل به صورت آزمایشی استادیوم ها بازگشایی شد و مردم برای تماشای بازی فوتبال اجازه حضور پیدا کردند، اما مشاهده کردیم که نکات بهداشتی به خوبی رعایت نشد، به همین دلیل در بازی های دیگر مجوز داده نشد. چنانچه در تجمع ها پروتکل ها رعایت نشود، مجبور به محدود کردن آنها هستیم.

منبع:ایسنا

رژیم صهیونیستی مجوز اعدام میدانی فلسطینیان را صادر کرد

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین تصمیم خصمانه خود در اراضی اشغالی، دستورالعمل جدیدی در رابطه با تیراندازی نظامیانش به سمت فلسطینیان صادر کرده است. بر اساس این گزارش، طبق دستورالعمل جدید، نظامیان صهیونیست اجازه دارند به سمت فلسطینیانی که اقدام به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف می‌کنند، تیراندازی کنند؛ حتی اگر دیگر چیزی در دست نداشته باشند و از پرتاب سنگ هم دست کشیده باشند. این بر خلاف دستورالعمل‌های قبلی است که در آن تاکید شده بود که فقط به سمت فلسطینیانی تیراندازی شود که سنگ یا کوکتل مولوتف در دست دارند و هنوز آن را به سمت نظامیان صهیونیست پرتاب نکرده‌اند. بر اساس این دستورالعمل، از این پس نظامیان صهیونیست اجازه دارند به سمت فلسطینیان حتی پس از عقب‌نشینی هم تیراندازی کنند. البته پیشتر نیز نظامیان صهیونیست بارها به سمت فلسطینیانی که در حال عقب‌نشینی و فرار بودند و خطری هم برای آنها نداشتند، تیراندازی می‌کردند اما دستورالعمل رسمی در این زمینه وجود نداشت. نظامیان صهیونیست تاکنون بارها بدون اینکه خطری از سوی فلسطینیان متوجه آنها باشد، اقدام به تیراندازی به سمت آن‌ها کرده‌اند و در جریان این اقدام، شمار زیادی از فلسطینیان از جمله زنان و کودکان، شهید و یا زخمی شده‌اند. بر اساس آنچه که گفته شد، صهیونیست‌ها پیشتر نیز فلسطینیان را بدون هیچ‌گونه توجیهی به شهادت می‌رساندند اما دستورالعمل جدید به مثابه صدور رسمی مجوز اعدام میدانی فلسطینیان در اراضی اشغالی محسوب می‌شود.

منبع:مهر

کشور آغوشش را به روی ایرانیان مقیم خارج باز کرد

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: همه ایرانیان مقیم خارج می‌توانند به کشور بیایند و اگر کسی فکر می‌کند مشکلی دارد می‌تواند مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه بدهد تا رسیدگی‌های لازم در خصوص آن در خواست انجام شود. کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه گفت: همه ایرانیان مقیم خارج می‌توانند به کشور بیایند و اگر کسی فکر می‌کند مشکلی دارد می‌تواند مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه بدهد تا رسیدگی‌های لازم در خصوص آن در خواست انجام شود. دبیر ستاد حقوق بشر از برگزاری جلسه روز گذشته ستاد حقوق بشر با وزارت خارجه و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خبر داد و گفت: در این جلسه تصمیمات بسیار خوبی برای تسهیل ارائه خدمات قضایی به ایرانیان مقیم خارج از کشور اتخاذ شد. غریب‌آبادی افزود: در صورت راه‌اندازی دفاتری مشابه دفاتر خدمات قضایی الکترونیکی در سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران، ۸۰ درصد از مباحث حقوقی و قضایی که ایرانیان خارج از کشور با آن مشکل دارند حل خواهد شد.

منبع:ایسنا

حسگرهای زیستی برای داروهای سمی کشف شدند

پژوهشگران استرالیایی و آمریکایی، حسگرهای زیستی جدیدی ابداع کرده‌اند که می‌توانند میزان سمی بودن داروها را تشخیص ‌دهند. پژوهشگران استرالیایی، حسگرهای زیستی جدیدی ابداع کرده‌اند که واکنش‌های رنگی یا الکتریکی را در مورد داروهای سرطان، التهاب مفصل و پیوند اعضا نشان می‌دهند. این گروه پژوهشی وابسته به "سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود"(CSIRO) با همکاری "دانشگاه کلارکسن"(Clarkson University) آمریکا، روش خود را برای ساخت حسگرهای زیستی مولکولی کوچک نشان داده‌اند. این حسگرها، پروتئین‌های مصنوعی هستند که برای درک نشانگرهای زیستی و ارائه واکنش‌های قابل اندازه‌گیری طراحی شده‌اند. حسگرهای زیستی در دو آزمایش جداگانه، برای اندازه‌گیری دقیق داروهای سرکوب‌کننده ایمنی موسوم به "سیکلوسپورینA" (cyclosporine A)، "تاکرولیموس"(Tacrolimus) و "راپامایسین"(Rapamycin) و همچنین، داروی ضد سرطان "متوترکسات"(Methotrexate) به کار رفتند که برای کاهش میزان سمی بودن و آسیب رساندن به اندام، به نظارت دقیق نیاز دارند. پروفسور "کریل الکساندروف"(Kirill Alexandrov)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: حسگرهای زیستی پروتئینی با فراهم کردن امکان انجام دادن آزمایش‌های پیچیده روی تجهیزات آزمایشگاهی ارزان‌تر و دستگاه‌های جدید می‌توانند به گسترش مراقبت از بیماران کمک کنند. وی افزود: پروتئین‌ها، هسته اصلی تشخیص‌هایی به شمار می‌روند که به شدت به پردازش آزمایشگاه مرکزی متکی هستند. حسگر زیستی ما، انجام دادن آزمایش‌هایی مانند نظارت بر دارو را روی تجهیزاتی که پیچیدگی کمتری دارند و احتمالا در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌های کوچک هر منطقه‌ یا نواحی دورافتاده یافت می‌شوند، امکان‌پذیر می‌سازد. آزمایش‌های آینده ممکن است به نمونه‌های بیولوژیکی کوچک‌تری نیاز داشته باشند و شاید پژوهشگران بتوانند ثابت کنند که یک حسگر زیستی می‌تواند سطح سیکلوسپورین A را در یک میکرولیتر خون، به دقت اندازه‌گیری کند. الکساندروف ادامه داد: این حسگر زیستی با توسعه بیشتر می‌تواند به انجام دادن آزمایش‌هایی کمک کند که نتایج را طی سه تا پنج دقیقه به پزشکان ارائه می‌دهند. به گفته الکساندروف، پیچیدگی و شکنندگی پروتئین موجب شد که ساخت و استفاده از حسگرهای زیستی پروتئینی دشوار شود اما طراحی ماژولار به کاهش یافتن مشکل کمک کرد. بدین ترتیب، شاید بتوان آن را برای هدف قرار دادن هر مولکول کوچکی و نه فقط داروها سازگار کرد. الکساندروف گفت: پروتئین‌های جدید توسط باکتری‌های مهندسی‌شده‌ای تولید شده‌اند که برای تولید مولکول‌های مصنوعی که به منظور شناسایی یک داروی خاص طراحی می‌شوند، تغییر یافته‌اند. وی افزود: حسگرهای زیستی پروتئینی، خاموش‌شده هستند و به یک مدار الکتریکی شباهت دارند که یک قطعه از آن گم شده است. فقط ماده بیوشیمیایی مورد نظر در مایعات انسانی مانند خون یا بزاق می‌تواند این مدار را کامل کند و سیگنالی را متناسب با مقدار نشانگر زیستی شناسایی‌شده روشن کند. هنگامی که حسگرهای زیستی پروتئینی فعال می‌شوند، تغییر رنگ را برای خوانش‌های مبتنی بر رنگ یا جریان الکتروشیمیایی ایجاد می‌کنند. الکساندروف گفت که این گروه پژوهشی با استفاده از فناوری رایج گلوکومتر به آزمایش پرداختند تا دستگاهی ارزان، قابل حمل و دقیق بسازند. وی افزود: حسگرهای زیستی الکتروشیمیایی فعال‌شده، گلوکز را تجزیه می‌کنند و الکترون‌ها را به عنوان محصولات جانبی ارائه می‌دهند تا جریان الکتریکی متناسب با مقدار مولکول جذب‌شده مورد نظر را تولید کنند. با وجود موفقیت این آزمایش، الکساندروف گفت که فناوری گلوکومتر برای استفاده در موارد ویژه است و پژوهشگران باید دستگاه‌ها و فرآیندهای تولید را برای کاربردهای بالینی جدید مهندسی کنند. الکساندروف ادامه داد: هنگام ساخت یک دستگاه پزشکی، پارامترهای بسیاری برای تطبیق دادن وجود دارد. این کار فوق‌العاده دشوار است و به همین دلیل، فناوری‌های تشخیصی جدید بسیار کند به بازار می‌آیند. پژوهش‌های آینده بر ثبات، حساسیت و قابلیت ساخت حسگرهای زیستی پروتئینی تمرکز خواهند کرد. این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسید.

منبع:ایسنا

گانتس دست به دامان قدرت‌های جهانی شد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه یکی از کمیته‌های پارلمان این رژیم ادعاهایی را درباره مواضع ایران در مذاکرات وین مطرح کرد.بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز در جلسه کمیته روابط خارجی کنست مدعی شد، موقعیت ایران در مذاکرات وین ضعیف است و قدرت‌های جهانی می‌توانند هم فعالیت‌های هسته‌ای ایران وهم آن‌چه «فعالیت‌های تروریستی ایران در منطقه» خواند را متوقف کنند. گانتس دراین باره مدعی شد: وضعیت داخلی ایران فرصت‌های زیادی برای جهان فراهم می‌کند. این کشور یک قدرت واقعی نیست. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر ادعایش افزود: ایران با وضعیتی ضعیف در مذاکرات وین ظاهر شد. آن‌‎ها می‌خواهند وقت‌کشی کنند تا غرب را متقاعد سازند با محدودیت‌های هسته‌‎ای کمتر و فشار کمتر تحریم‌ها بر اقتصادشان کنار بیاید. او بیان کرد، آمریکا و قدرت‌های جهانی می‌توانند پیش‌رفت هسته‌ای ایران و به طور کلی فعالیت‌های منطقه‌ای آن را کنترل کنند. ادعاهای گانس مبنی بر قصد ایران برای وقت‌کشی در مذاکرات وین در پی این مطرح می‌شود که دور هفتم مذاکرات وین روز جمعه پایان یافت. علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در وین درباره این که چرا الان مذاکرات متوقف شد؟ تصریح کرد: در این مدت گفت‌وگو برای این بود که مبنای مذاکرات مورد وفاق دو طرف قرار گیرد. دیروز به این مبنا دست پیدا کردیم و در نتیجه قرار شد که تیم ها یک وقفه ای در مذاکرات بدهند و بعد برگردیم و روی متونی که مورد توافق هر دو طرف است، مذاکرات را شروع کنند. وی همچنین درباره زمان برگزاری نشست بعدی گفت: در چند روز آینده گفت‌وگوها شروع می شود و قرار شد هماهنگ کننده مذاکرات زمانی را تعیین کنند.

منبع:ایسنا

سامانه بارشی جدید به کشور رسید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید در روز سه شنبه (۳۰ آذر) از شمال غرب کشور و بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خبر داد. صادق ضیاییان افزود: ۲۹آذر در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های تهران، قزوین، البرز و استان های قم، مرکزی، نیمه شمالی فارس، بوشهر و بخش‌هایی ازاصفهان بارندگی، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رعدوبرق و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: در این روز بیشینه بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری شمال خوزستان و جنوب لرستان است. وی در ادامه گفت: سه شنبه (۳۰آذر) ضمن ادامه بارش‌ها در این مناطق با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق از مقدار بارش‌ها در مناطق غرب و شمال غرب کشور کاسته می‌شود و در مناطقی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی در استان‌های گلستان، مازندران و سمنان شاهد بارش و وزش باد شدید موقت خواهیم بود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: شدت بارش روز سه شنبه(۳۰آذر) در استان‌های چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود. در این روز وقوع بارش پراکنده و وزش باد شدید در استان های یزد خراسان جنوبی و شمال کرمان دور از انتظار نیست. به گفته ضیاییان از اواخر وقت فردا (۳۰آذر) با ورود سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور بارش‌ها در این ناحیه دوباره آغاز خواهد شد. چهارشنبه (اول دی) در شمال غرب و بخشی از مناطق غرب کشور بارش باران و برف و کاهش دما رخ خواهد داد. در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان های گیلان و مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود. وی در ادامه گفت: پنج شنبه (۲دی) و جمعه (۳دی) در استان های گیلان،گلستان و مازندران شاهد بارش خواهیم بود. طی این دو روز در برخی از مناطق شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. به گفته ضیاییان طی این پنج روز بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود و در این مناطق کاهش دید به علت رخداد مه و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. وی در ادامه گفت: طی روزهای چهارشنبه (اول دی) تا جمعه (۳دی) در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما رخ خواهد داد. ضیاییان اضافه کرد: امروز و فردا (۲۹و۳۰آذر) غرب خلیج فارس و از چهارشنبه(۱دی) تا جمعه(۳دی) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. چهارشنبه (۱دی) و پنجشنبه (۲دی) دریای خزر نیز مواج می‌شود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳۰آذر) ابری، گاهی بارش باران و به‌تدریج کاهش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (اول دی ماه) قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹و ۳۰آذرماه) بندرعباس و بوشهر با دمای ۲۷و۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۷ و ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع:ایسنا

آمریکایی ها پایگاه حریر اربیل را تخلیه کردند

منابع خبری، از سفر یک هیئت امنیتی عراقی به کردستان برای پیگیری خروج آمریکایی‌ها از پایگاه حریر اربیل، خبر دادندیک منبع نظامی مطلع از تشکیل یک هیئت امنیتی مهم، از جانب دولت بغداد برای سفر به اربیل در روزهای آینده، خبر داد. هدف از این سفر، بازدید از پایگاه نظامی حریر برای پیگیری پیشرفت روند خروج نیروهای رزمی آمریکا از این پایگاه بر اساس توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن است. طبق توافق بین آمریکا و عراق، تمامی نیروهای رزمی می‌بایست تا آخر ماه جاری میلادی از عراق و اقلیم کردستان خارج شوند.

منبع:ایسنا

مسکو دیپلمات های آلمانی را اخراج کرد

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو در پاسخ به اخراج دیپلمات هایش از برلین، ۲ دیپلمات آلمانی را اخراج می کند. در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: سفیر آلمان در مسکو در ارتباط با اخراج دیپلمات های روسیه، به وزارت خارجه فراخوانده شده است. بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: مسکو در آینده نیز به هرگونه اقدام خصمانه برلین پاسخی مناسب خواهد داد. این در حالیست که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) پنجشنبه هفته گذشته در سخنانی اعلام کرده بود: تصمیم برلین در اخراج دیپلمات های روسیه موضوعی ناخوشایند است؛ ولی نباید بر چشم انداز روابط میان دو کشور در دولت جدید آلمان تاثیر بگذارد. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه چهارشنبه گذشته در واکنش به اخراج ۲ دیپلمات این کشور از سوی برلین تصریح کرده بود: اخراج دیپلمات های روس از برلین با پاسخ مناسب روسیه مواجه خواهد شد. اقدامات غیردوستانه برلین بدون پاسخ مناسب باقی نخواهد ماند. به زودی در این باره بیانیه‌ای منتشر خواهد شد. آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان پیشتر ادعا کرده بود: آلمان دو کارمند سفارت روسیه در برلین را در ارتباط با پرونده قتل «زلیمخان خانگوشویلی» (Zelimkhan Khangoshvili) شهروند گرجستانی، به عنوان عنصر نامطلوب اعلام می‌کند. همانطور که دادگاه مشخص کرد، این قتل یک سفارش دولتی بوده است که نقض شدید قوانین کشور و حاکمیت جمهوری فدرال آلمان به شمار می آید. به همین دلیل ما سفیر روسیه را احضار کردیم و به وی اعلام شد که دو کارمند سفارت روسیه عنصر نامطلوب اعلام می‌شوند. چهارشنبه هفته پیش دادگاه عالی برلین، «وادیم سوکولوف» (کراسیکوف) شهروند روسیه را در قتل زلیمخان خانگوشویلی شهروند گرجستانی چچنی تبار مُجرم شناخته و او را به حبس ابد محکوم کرد. زلیمخان خانگوشویلی در آگوست ۲۰۱۹ در پارک تیرگارتن برلین به ضرب گلوله کشته شد. بازرسان آلمانی ادعا کردند که مظنون قتل وی، یک تبعه روس بوده که دستور این قتل را از سازمان‌های دولتی روسیه دریافت کرده است.

منبع:مهر

تیم قاچاق سلاح در خوزستان متلاشی شد

سربازان گمنام امام زمان (عج) در روزهای گذشته با رصد اطلاعاتی، یک تیم ضد امنیتی قاچاق سلاح و مهمات را در مرزهای جنوب غربی کشور شناسایی و متلاشی کردند.از این باند ضد امنیتی قاچاق سلاح و مهمات که مورد ضربه قرار گرفت، ده‌ها قبضه سلاح جنگی کشف و ضبط شده است. وزارت اطلاعات ضمن تشکر و قدردانی از مردم کشور، اعلام می‌دارد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک امنیتی، مراتب را با شماره تلفن ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات اعلام دهند. استان خوزستان دارای ۲ پایانه مرزی در شلمچه و چذابه است و بیش از ۵۰۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی با کشور عراق دارد.

منبع:مهر

تصادف کامیون های نظامی آمریکایی در آلمان تایید شد

یک کامیون روز دوشنبه در بزرگراهی در ایالت باواریا آلمان به یک خودروی نظامی آمریکایی برخورد کرد که پلیس آلمان آن را تصادف توصیف کرد. ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیب فیزیکی به نظامیان آمریکایی وارد نشده، اما با این حال هشت سرباز برای غربالگری احتیاطی به بیمارستان منتقل شدند. به گفته مقامات رسمی، این تصادف در بزرگراه A۳ در نزدیکی «نئو مارکت» در «اوبرپفالز» رخ داده است. پلیس باواریا در شرح این حادثه اعلام کرد که خودروهای نظامی ایالات متحده در حاشیه بزرگراه قرار داشتند که یک کامیون از پشت به یکی از آنها برخورد کرد. پلیس آلمان گفت که جراحاتی سطحی به نظامیان آمریکایی وارد شده است؛ اما ارتش آمریکا اعلام کرده که در حال حاضر هیچ یک از پرسنل آسیب فیزیکی ندیده‌اند. فرماندهی هنگ هفتم آموزش ارتش گفت که یک کامیون ارتش که از هوهنفلس به سمت گرافن وهر در حرکت بود، پس از جدا شدن از بقیه کاروان به کنار بزرگراه انحراف مسیر داده و متوقف شده است. در همین حال، یک کامیون تجاری غیرنظامی به کامیون آمریکایی برخورد کرده که این برخورد منجر به وارد آمدن آسیب به سه خودروی ارتش ایالات متحده شد.

منبع:مهر

محرومیت سرخ پوشان به اتمام رسید

فدراسیون جهانی فوتبال پس از دریافت نامه وکیل گابریل کالدرون مبنی بر دریافت تمام و کمال مطالبات از باشگاه پرسپولیس، امروز دوشنبه رسماً این موضوع را تایید و پنجره نقل و انتقالاتی سرخپوشان را باز کرد. در ایمیل ارسالی از سوی فیفا تمام پرداختی‌های باشگاه به کالدرون و خواکین دستیار او تأیید شده است تا این باشگاه بتواند قرارداد بازیکنان تاجیکی حاضر در تیم را ثبت کند و کارت بازی آنها را بگیرد. پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس ۱۷ شهریورماه و در پی حکم دادگاه عالی ورزش و اقدامات فیفا بسته شده بود. باشگاه پرسپولیس در طول سال‌های گذشته همواره به دلیل عدم پرداخت مطالبات اعضای خارجی خود با محرومیت از سوی فیفا روبرو شده بوده است. سرخ‌ها با وجود اینکه توانستند اکنون مصیبت پرداخت طلب کالدرون و خواکین پشت سر بگذارند، همچنان درگیر پرونده «کریستین اوساگونا» هستند. ضمن اینکه «بوژیدار رادوشوویچ» دروازه‌بان کُروات نیز به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود چمدان‌هایش را بست و پرسپولیس را در کوران رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی ترک کرد. علاوه بر این پرسپولیس با پرونده شکایت «آنتونی استوکس» مهاجم ایرلندی هم درگیر است.

منبع:مهر

رسوایی‌های اخلاقی رئیس پیشین موساد فاش شد

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گزارش داد: یوسی کوهن، رئیس پیشین آژانس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، موسوم به موساد، اسرار محرمانه این رژیم را برای یک مهماندار زن هواپیما که با او رابطه نامشروع داشته و همچنین برای شوهر این زن، افشا می‌کرده است. گای شیکر، شوهر این زن نیز ضمن اعتراف به این موضوع گفته است رئیس سابق موساد، با همسرش که مهماندار هواپیما است، رابطه داشته و اسرار محرمانه را با او در میان می‌گذاشته است. کوهن پس از کناره گیری از سمت جاسوسی ارشد اسرائیل، چندین بار اظهارات جنجالی بیان کرده است. او به طور اخص به این موضوع اشاره کرد که موساد تأسیسات سانتریفیوژ زیرزمینی ایران را در نطنز را منفجر کرد که به خاطر آن توبیخ شد و به سبب نقض اخلاق حرفه ای، تحت بازجویی قرار گرفت. بر اساس یک برنامه ویژه تلویزیونی، که قرار است به طور کامل، برای نخستین بار، روز سه شنبه به زبان عبری پخش شود، رابطه نامشروع کوهن در اواخر سال ۲۰۱۸ آغاز شد و او برای این زوج درباره اسرار حساس مختلف از عملیات‌های موساد در سراسر جهان گرفته تا اطلاعاتی درباره سفرهای خارجی خود، لاف‌زنی می‌کرد. گای شیکر گفت: «کوهن ماجراهای بسیاری، از جمله اطلاعات مربوط به موساد را برای ما فاش می‌کرد. او بسیار وراج و پر حرف است. او به من گفت موساد در حال کار کردن روی پزشک یکی از سران مشهور عرب است.» همسر این زنِ مهماندار افزود: «کوهن همچنین از رویکرد مدیریتی خود برای ما می‌گفت. کوهن ادعا می‌کرد در ده روز نخست ریاستش در موساد، شش تن از مقامات ارشد این آژانس جاسوسی را به خاطر عدم وفاداری به اسرائیل اخراج کرد.» کوهن به شیکر گفته بود: «آن‌ها خوب نبودند، زیرا فکر می‌کردند با من هم رتبه هستند و تصور می‌کردند من بهترین دوست آن‌ها هستم. زمانی که به ریاست موساد منصوب شدم، بدون هیچ رحمی، آن‌ها را اخراج کردم.» شیکر به این شبکه گفت: کوهن برای زن من متن‌هایی می‌فرستاد که همسر مرا را با عناوینی مانند «شاهزاده خانمِ من» و «زیبایِ من» خطاب می‌کرد. کوهن در پاسخ به این ادعاها گفت هرگز هیچ گونه اطلاعات محرمانه یا اسرار امنیتی را فاش نکرده است. این اتهامات موضوع جدیدی نیست، زیرا متهم شدن این جاسوس سابق به افشای اسرار این رژیم و ارتباط با مهماندار هواپیما به تابستان قبل بازمی گردد. اویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی، در آن زمان در حال بررسی شکایتی بود که به وزارت دادگستری ارائه شده بود. در آن زمان، کوهن قاطعانه این ادعاها را رد کرد و گفت اصلاً مهماندار هواپیمایی در کار نبوده است که بخواهد با او رابطه داشته باشدرئیس سابق موساد پس از انجام یک مصاحبه نسبتاً صریح، از سوی بسیاری افراد در اسرائیل به سبب افشاگری در مورد اسرار محرمانه مورد انتقاد قرار گرفت، که جدای از پذیرش مسئولیت انفجار تاسیسات نطنز، شامل افشای این موضوع بود که موساد (شهید) محسن فخری زاده، دانشمند ارشد هسته‌ای ایران را که ترور شد، سال‌ها تحت نظر داشته است. بنا به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، کوهن از مقام خود سوء استفاده می‌کرد، زیرا در حالی که رئیس موساد بود، با کمک روابطی که با یک مقام ارشد اماراتی داشت، به دختر خود کمک کرد تا در شرکتی، شغل خوبی به دست آورد. دوره کار او به عنوان رئیس موساد در ماه ژوئن به پایان رسید و دیوید بارنیا این مسئولیت را بر عهده گرفت. کوهن مدت کوتاهی بعد، از سوی ماسایوشی سون، میلیاردر ژاپنی، به عنوان رئیس بخش امنیتی شعبه اسرائیلی بانک سافت بنک استخدام شد. کوهن که از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی منصوب شده بود، قبلا اعلام کرده بود که نامزدی برای مقام نخست وزیری این رژیم را در آینده غیرمحتمل نمی‌داند، اما در حال حاضر، به این موضوع فکر نمی‌کند.

منبع:خبرنگاران جوان

سپاه به ماجراجویی هسته‌ای اسرائیل پاسخ داد

سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) در جمع فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رزمایش پیامبر اعظم۱۷ تصریح کرد: هرگونه تهدید مراکز هسته‌ای و نظامی جمهوری اسلامی از سوی رژیم صهیونیستی بدون چراغ سبز و حمایت آمریکا امکان‌پذیر نیست. وی افزود: در صورتی که تهدیداتی از این دست جنبه عملی به خود بگیرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بدون درنگ، تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده‌شده برای عبور و مبدأ تجاوز را بر اساس طرح‌های عملیاتی تمرین‌شده مورد حمله کوبنده قرار خواهد داد.

منبع:تسنیم

رزمایش مشترک پیامبر اعظم۱۷ سپاه آغاز شد

سردار نیلفروشان گفت: در این رزمایش نیروهای زمینی دریایی و هوافضای سپاه به‌همراه سازمان سایبر الکترونیک در منطقه سواحل استان هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان به اجرای عملیات تهاجمی و نفوذ در سطح استراتژیک برای انهدام مبادی آفندی دشمن فرضی می‌پردازند.سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات کل سپاه ‌پاسداران انقلاب اسلامی و سخنگوی رزمایش مشترک پیامبر اعظم۱۷ با اعلام خبر آغاز این رزمایش گفت: این رزمایش در راستای افزایش سطح آمادگی‌های رزمی سپاه و بر اساس شبیه‌سازی یکی از پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی و درهم‌تنیدگی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و نرم در حال اجراست. وی افزود: در این رزمایش نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه به‌همراه سازمان سایبر الکترونیک در منطقه سواحل استان هرمزگان، بوشهر و بخشی از خوزستان به اجرای عملیات تهاجمی و نفوذ در سطح استراتژیک برای انهدام مبادی آفندی دشمن فرضی می‌پردازند. سخنگوی رزمایش ادامه داد: سازمان بسیج هم نیروی انسانی بسیج دریایی و رزم زمینی را تأمین خواهد کرد، همچنین در این رزمایش برخی سامانه‌ها و سلاح‌هایی که تازه به نیروها تحویل شده است متناسب با تاکتیک‌های رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. سردار نیلفروشان اظهار داشت: پیام این رزمایش دفاع و صیانت از امنیت ملی و برای همسایگان ما صلح و دوستی و آسایش است. اساساً منطق دفاعی ما امنیت، اقتدار و بازدارندگی فعال و هوشمند در منطقه خلیج فارس است.

منبع:تسنیم

رژیم صهیونیستی سه «تیپ جدید» برای سرکوب فلسطینی ها تشکیل داد

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نوشته است که با توافق «بنی گانتز» وزیر جنگ و «عومیر بارلو» وزیر امنیت داخلی این رژیم سه تیپ نظامی جدید برای سرکوب فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی درچارچوب عملیات های امنیتی یا اعتراض های احتمالی هنگام سرگرم بودن ارتش صهیونیستی در جنگ ها تشیکل می دهد.روزنامه سعودی الشرق الاوسط به نقل از اسرائیل هیوم افزود: عناصر این تیپ متشکل از چندین گردان را چند هزار نیروی ذخیره مرزبانی(پلیس) تشکیل می دهند که دوره خدمت نظامی آنها خاتمه یافته است. این تیپ ذخیره در سال آینده ایجاد می شود و دو تیپ دیگر هم در مراحل بعد و در سال ۲۰۲۳ تشکیل خواهند شد و نیروهای آنها پس از شروع هر جنگی فراخوانی می شوند تا به پلیس رژیم صهیونیستی برای کنترل شهرها و سرکوب فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی کمک کنند. ایده تشکیل این تیپ های نظامی در چارچوب طرح «عبرت آموزی» صورت گرفته و رژیم صهیونیستی آن را بعداز مواجه شدن با اعتراض های گسترده فلسطینی ها در سرزمین های اشغالی هنگام حمله اخیر علیه نوارغزه طراحی کرده است. هنگام حمله ارتش صهیونیستی علیه غزه، شهرهایی در سرزمین های اشغالی مانند یافا، اللد، رمله، حیفا و عکا شاهد رویارویی‌های بی‌سابقه‌ای بین فلسطینی ها و صهیونیست ها بودند تا جائیکه مقامات این رژیم جعلی نسبت به شروع جنگ داخلی هشدار دادند و بعداز آن بود که تصمیم گرفتند باید طرحی را با هدف «برداشتن گام های سریع هنگام هر جنگی» برنامه ریزی کنند. گانتز و بارلو توافق کرده اند که تیپ جدید با حضور افسران پیاده نظام و سپاه زرهی برای شرکت در ماموریت های پیچیده تقویت شود و ارتش صهیونیستی مسئول جذب و آموزش نیروهای این تیپ خواهد بود. نیروهای ذخیره جمعی این تیپ قرار است برنامه های آموزشی و فعالیت های دائم عملیاتی را در کرانه باختری و قدس سپری کنند و هر زمان پلیس صهیونیستی اعلام کرد از آنها برای ماموریت های امنیتی داخلی به ویژه سرکوب فلسطینی های ساکن سرزمین های اشغالی استفاده شود.

منبع:ایرنا

هوای پایتخت ناسالم شد

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز (۲۹ آذر) با افزایش ترافیک صبحگاهی و سکون جو، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۲۹ آذر ماه) هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. نبود وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند. به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی و احتمال بارش باران تا اواخر وقت دوشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود که کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت. با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۳۰ آذر ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی برمیزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. در طول روز به‌تدریج تندی باد افزایش پیدا می‌کند و پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه (۳۰ آذرماه) ادامه خواهد یافت و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

منبع:شبکه خبر

یمنی‌ها جنوب عربستان را موشک باران کردند

منابع سعودی از حمله گسترده به شهرهای جنوبی این کشور خبردادند. صدای انفجارهای مهیب ‏در جیزان و خمیس مشیط شنیده شده است.منابع سعودی از حمله گسترده به شهرهای جنوبی این کشور خبردادند. صدای انفجارهای مهیب ‏در جیزان و خمیس مشیط شنیده شده است. سخنگوی ائتلاف متجاوز با تایید این حمله گفت: نیروهای یمنی فرودگاه راهبردی اب‌ها و خمیس مشیط را که بزرگترین پایگاه جنوب این کشور در آنجا است مورد هدف قرار داده اند. عبدالسلام السیانی افسر وزارت دفاع اظهارداشت: امیدواریم ائتلاف بفهمد که تهاجم بی فایده است، باید روی شکست حساب بازکند، زیرا هیچ امکانی برای دستیابی به پیروزی وجود ندارد، ما توانایی رسیدن به مراکز راهبردی را داریم.

منبع:شبکه خبر

سدها آماده مهار سیلاب‌ شدند

معاون بهره‌برداری شرکت منابع آب و نیروی ایران گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی برای هفته آخر آذر و احتمال وقوع بارش‌های به نسبت مناسب در حوضه‌های آبریز کارون و دز، سدهای غرب کشور آمادگی لازم را برای مهار سیلاب‌های احتمالی، دارند.بر اساس گزارش موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه، زهره- جراحی و حوضه‌های جنوبی، کارون بزرگ و کرخه از بامداد روز گذشته به مدت ۸۴ ساعت و به میزان تقریبی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر بارش خواهند داشت. در استان‌های خوزستان (به‌ویژه نواحی شمالی و شرقی) و چهارمحال و بختیاری وقوع بارشی به مدت ۷۲ ساعت و به میزان تقریبی ۱۴۰ تا ۱۸۰ میلیمتر رخ می‌دهد.

منبع:شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha