جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه گزارش ها درباره سلامت آب باید به نحوی باشد که اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی جلب شود، گفت: این درخواست از مسئولان و مدیریت استان وجود دارد که به سؤالات مردم به صورت دقیق پاسخ داده شود و صدایی واحد در بحث سلامت آب، موضوع را مطرح کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با دست‌اندرکاران پروژه آب رسانی به همدان، با تقدیر از اقدامات انجام شده در راستای تأمین آب شرب همدان، اظهار داشت: اینکه برای رفع مشکل آب در همدان، پروژه‌ای که چندین سال تعطیل شده بود، در چند ماه انجام و تکمیل شد، زحمات بر کسی پوشیده نیست و این اقدامات قابل تقدیر است، اما در این بین نوع گفتار با مردم و ارائه گزارش‌ها به نحوه صحیح بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم که این پروژه در فضای ذهنی جامعه، نه کوچک جلوه داده شود و نه نسبت به آن مبالغه آمیز صحبت شود، گفت: نوع بیان مسئولان در رابطه با انجام این پروژه و میزان انجام کار باید به صورت واقعی بیان شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به برخی از مطالب مطرح شده در خصوص سلامت آب تالوار و نگرانی‌های مردم، خاطر نشان کرد: شاهد هستیم که علیرغم تاکید مسئولان بر سلامتی آب، اما فضای عمومی جامعه این موضوع را باور نمی‌کند و آن را نمی‌پذیرد.

وی افزود: اگر به چرایی این موضوع بپردازیم به این علت خواهیم رسید که افراد مختلف، حرف‌های گوناگونی را به لحاظ برخی مصلحت سنجی‌ها، مطرح کردند، اما باید بدانیم صداقت بالاترین مصلحت است و باید با مردم با صداقت رفتار کنیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه گزارش ها در رابطه با سلامت آب، باید به نحوی باشد که اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی جلب شود، اظهار داشت: خوب است که وزارت نیرو و مجموعه بهداشت و علوم پزشکی با بررسی دقیق و صحبت با یکدیگر در رابطه با وضعیت سلامت آب همدان به توافق برسند و آمار دقیق را به مردم اعلام کنند و جلوی برخی اختلاف در اظهار نظرات گرفته شود.

وی تصریح کرد: این درخواست از مسئولان و مدیریت استان وجود دارد که به سؤالات مردم به صورت دقیق پاسخ داده شود و صدایی واحد در بحث سلامت آب موضوع را مطرح کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه مهم سلامتی مردم و رفع مشکل مردم است، گفت: در حوزه سلامت مردم نه سیاسی نگاه خواهیم کرد و نه تسامحی خواهیم داشت، بلکه این موضوع مسئولیت شرعی است که بر گردن ما قرار دارد و باید نسبت به آن حساس باشیم.

در این نشست دکتر منتظری مدیر کل دفتر بهداشت شرکت آب و فاضلاب کشور و خانم دکتر خاندانی مدیر تصفیه خانه‌های شرکت آب و فاضلاب کشور حضور داشتند و گزارشی از آخرین وضعیت و نتایج تست سلامت آب همدان را ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha