جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانواده

حوزه/ ظفری گفت: دشمن برای سست کردن بنیان خانواده از طریق ماهواره و ساخت فیلم و کلیپ و همچنین به صورت گسترده در فضای مجازی بدون توقف تلاش می کند و متاسفانه خیلی ها از خود و خانواده خود غافل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، سهیلا ظفری، امروز در مراسمی که در مدررسه علمیه نجمه خاتون (س) تکاب برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم و کلیدی که در ایام فاطمیه باید در مورد آن صحبت کرد و امروز همه ما به آن نیاز داریم ضرورت و اهمیت بنیان خانواده است.

وی افزود: دشمن برای سست کردن بنیان خانواده از طریق ماهواره و ساخت فیلم و کلیپ و همچنین به صورت گسترده در فضای مجازی بدون توقف تلاش می کند و متاسفانه خیلی ها از خود و خانواده خود غافل هستند.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: پیامبر (ص) می فرمایند: هیچ بنیانی محبوبتر از خانواده در پیشگاه خدا نیست، چرا که خانه و خانواده محل آرامش، ذکر و تلاوت آیات الهی ، مکانی برای رابطه ی قدسی و محل تربیت فرزندان است.

وی اضافه کرد: به دلیل خواسته های مادی فراوان و نبود قناعت، از سبک زندگی فاطمی فاصله گرفته ایم؛ در زندگی مشترک توجه به ظرایف روانشناختی که مربوط به روحیه مردانه و زنانه است در راس مهمترین عوامل موثر در استحکام خانواده قرار دارد، بدین معنا که اگر تقاضایی از سوی زن در برابر همسرش مطرح شود و شوهر قادر به پاسخ نباشد نوعی احساس سر شکستگی در او ایجاد می شود.

ظفری با اشاره به این که خود محوری به جای خدا محوری و عدم آگاهی به حقوق یکدیگر وعدم انجام وظایف زنا شویی، در زندگی مشترک موجب بروز برخی مشکلات شده است، اظهار کرد: حضرت زهرا (س)به این نکته در زندگی مشترک توجه کرده و هیچ گاه خواسته های مادی را مطرح نمی کردند و نبود ایثار و از خود گذشتگی و تقسیم کار و فقدان نگاه نشاط آور در زندگی مشترک ، خانواده ها را به سمت سختی ها هدایت می کند و زن باید ارامش و نشاط را در خانه بر قرار کند و حضرت زهرا (س) نه تنها از سختی های خود چیزی نمی گفت بلکه طوری رفتار می کرد که وقتی حضرت علی(ع) به ایشان نگاه می کردند غم های عالم از دل امیرالمومنین(ع) می رفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha