پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه گیلان

حوزه/ در جلسه مدیر و معاون تبلیغ و امور فرهنگی استان گیلان با معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور بر ضرورت راه اندازی مرکز تخصصی تبلیغ در استان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، جلسه مدیر و معاون تبلیغ و امور فرهنگی استان گیلان با حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور، امروز در مدیریت حوزه استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور در این جلسه گفت: معاونت تبلیغ سعی دارد با معاونان تبلیغ و امور فرهنگی در استان‌ها جلسه داشته باشد تا از نزدیک به بررسی مشکلات بپردازد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور، یکی از وظائف معاونت تبلیغ، پایش قرآنی مبلغین اعلام کرد و افزود: آیت الله اعرافی روی مسئله تبلیغ طلاب تاکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور، مدیر حوزه علمیه گیلان نیز در ادامه جلسه، علت مهاجرت طلاب استان را نبود مراکز تخصصی تبلیغ دانست و گفت: راه اندازی مؤسسات تخصصی تبلیغ در استان یکی از ضرورتهایی است که باید به آن توجه شود، و اگر چنین مؤسسه‌ای در گیلان راه‌اندازی شود، طلابی که مشغول تحصیل در سطح دو و سه هستند، به قم هجرت نمی‌کنند.

حجت الاسلام میراسمعیل میرهاشمی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه گیلان گفت: اکثر روستاهای استان توریست محور هستند، بنابراین یک از مشکلات اساسی، تأمین خانه عالم است، زیرا اجاره خانه این منازل با وجود توریستی بودن روستا بسیار بالا است.

وی ادامه داد: در استان، فرقه‌هایی مانند وهابیت و بهائیت فعالیت می‌کنند و مبلغان دینی استان، نقش مهمی در پیشگیری از گسترش فعالیت فرقه‌های نوظهور و انحرافی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha