پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
image.png

حوزه/ ایران اسلامی دارای اندیشمندان بزرگی در حوزه های مختلف است، اماموفق نشده ایم این اندیشمندان را برای اعتلای کشور و انقلاب هم صدا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با بیان اینکه در عرصه رسانه نباید شتاب زده عمل کرد، گفت: راه پیشرفت کشور در مدیریت صحیح و برنامه درست است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی، اظهار داشت: در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که می‌توان از این فرصت‌ها برای ترقی کشور و نظام استفاده کرد.

وی بیان داشت: ایران اسلامی دارای اندیشمندان بزرگی در حوزه‌های مختلف است، اما موفق نشدیم این اندیشمندان را برای اعتلای کشور و انقلاب هم صدا کنیم، این هم از مشکلات سو مدیریت است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان این که از سرمایه خودمان در موارد مختلفی انسانی، منابع زیر زمینی و… به خوبی استفاده نکردیم، عنوان کرد: این درد کشور است و باید برای این درد و مصیبت فکر عاجل شود.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی، افزود: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب ما همین فرودگاه امام خمینی (ره) است، چه قدر توانسته ایم از درآمد این فرودگاه برای پیشرفت کشور بهره ببریم. همین نوع فرودگاه در کشورهای دیگر است و بسیار خوب استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که با همه این احوالات، اما ایران اسلامی در طب به موفقیت‌های خوبی رسیده است، گفت: برای من مشکلی مغزی پیش آمده بود به یکی از کشورهای اروپایی رفته بودیم، دکتر بعد از معاینه به بنده گفت شما از کجایی می آیید، گفتم از ایران، گفت آیا شما در ایران معاینه شده اید و برای شما نسخه نوشته اند، گفتم بله، نهایت گفت نوع معاینه و نسخه‌ای که طبیب ایرانی برای شما نوشته بسیار خوب است و نیازی به معاینه من نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی گفت: این نشان می‌دهد ایران اسلامی در قضیه طب بسیار پیشرفت کرده است. همین پیشرفت‌ها در مسائل دیگر هم است، اما در موارد دیگر نتوانسته ایم همه ظرفیت‌ها و سرمایه انسانی و مغزها را بکار بگیریم و الان به نوعی گرفتار فرار مغزها هستیم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی با بیان این که همه چیز به شعار بسنده شده است و این شعارها هم فرصت‌ها را از ما گرفته است، بیان داشت: پذیرش مسئولیت مسئله مهمی است و باید برای ناکارآمدی مسئولیت و نوع مدیریت خود پاسخ گو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: ما الان در جنگ روایت‌ها هستیم و باید زبان دیگران را بفهمیم تا بتوانیم کارهای اثرگذاری انجام دهیم.

خبرنگار: قربان اسلامی نژاد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha