جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سفر حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی به قلعه رئیسی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: استقبال استان نسبت به حوزه های علمیه بالاست در رتبه یک تا سه نسبت به جمعیت قرار داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، امروز در نشستی با رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به تبیین تاریخچه سادات در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: در دوران قبل از انقلاب استان مورد ظلم واقع بود. به رغم ستم های دوران پهلوی، اما مردم از اول نسبت به روحانیت و حوزه های علمیه علاقه زیاد داشتند و حامی انقلاب شدند و بیشترین شهید نسبت به جمعیت را در جنگ تحمیلی تقدیم کردند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به مشارکت سیاسی مردم استان، بیان داشت: مردم در همه عرصه ها حضور فعال و چشمگیر دارند، به طوری که نسبت به جمعیت در صحنه های سیاسی رتبه دوم یا سوم را کسب کرده اند.

وی اضافه کرد: به برکت نظام اسلامی حوزه های علمیه در استان شکل گرفت؛ در در دهدشت به همت مرحوم امیراحمد تقوی، حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) در اوایل انقلاب تاسیس شد.

حسینی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه استان خروجی خوبی دارند، گفت: ۲۴۰ طلبه در مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج، بیش از یکصد نفر در حوزه علمیه گچساران و ۷۰ طلبه در مدرسه علمیه دهدشت به تحصیل مشغول هستند.

وی همچنین حضور طلاب استان در دیگر استانها از جمله قم را قریب به یک هزار نفر اعلام کرد و گفت: استقبال استان نسبت به حوزه های علمیه بالاست و در رتبه یک تا سه نسبت به جمعیت قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پنج مدرسه علمیه خواهران نیز در دهدشت، یاسوج و گچساران ، لیکک و سی سخت فعالیت دارند، البته در سفر آیت الله اعرافی مصوب شد در چند شهرستان دیگر هم حوزه های علمیه در بخش خواهران تاسیس شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ روحانی در قالب طرح های هجرت و استقرار و ۲۰۰ معمر در استان فعالیت دارند، ادامه داد: وضعیت طلاب استان از نظر بضاعت مالی مطلوب نیست.

وی، راه اندازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به امر مقام معظم رهبری را کمک به رفع مشکلات طلاب خواند و گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات طلاب و روحانیون استان بحث مسکن است. برای تامین مسکن طلاب اقداماتی آغاز شده و شورای مسکن اهتمام دارد این امر پیش برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    استان گهگیلویه‌و‌بویراحمد وفادارترین جدی ترین پایبند ترین علاقه مندترین استان ولایت پذیر و شیعه واقعی و طرفدار انقلاب اسلامی ایران هست.و مردم این استان صداقت شرافت پاکی خوبی مهربانی دلاوری ذاتی و خدادادی دارند و همواره طرفدار پاکی و خوبی هستند.