جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سخنرانی حجت الاسلام دبیری فرد در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام دبیری فرد،گفت: وظیفه‌ی علمای شیعه این است که مرزبانان مکتب اهل‌بیت بوده و در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و از عقاید مردم صیانت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام محمد دبیری فرد، مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، در آیین افتتاحیه دوره تربیت مربی مهدویت، اظهارداشت: دوره تربیت مربی مهدویت به همت بنیاد مهدویت، حوزه علمیه برادران و خواهران خوزستان و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در دوره تربیت مربی مهدویت ما دو مسئله، معارف مهدویت که متأسفانه امروزه آن‌گونه که باید به آن پرداخته نشده و آسیب‌هایی که در عرصه مهدویت امروز با آن‌ها مواجه هستیم مانند یمانی گری را پیگیری خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام دبیری فرد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن سعی کرد با حذف شخصیت‌های برجسته‌ انقلاب مانند دکتر بهشتی، شهید مطهری، شهید رجایی، شهید باهنر و ... این انقلاب را از مسیر خود خارج کند ولی وقتی متوجه شد که با این کارها نمی‌تواند به نیات شوم خود رسد، به این نتیجه رسید که باید در کنار ترور و راه‌اندازی جریان‌های تجزیه‌طلبانه، در مباحث اعتقادی نیز ایجاد انحراف کند که راه‌اندازی جریان یمانی‌گری یکی از اقدامات دشمن در این عرصه است.

مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به حدیث امام صادق(ع) مبنی بر «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا ، و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ»، بیان داشت: وظیفه‌ علمای شیعه این است که مرزبانان مکتب اهل‌بیت بوده و در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و از عقاید مردم صیانت کنند که این کار مستلزم این است که نسبت به مباحث مهدویت شناخت کامل داشته باشند.

وی بیان کرد: دشمن، جریان یمانی گری را برای مقابله با علمای شیعه راه‌اندازی کرده و گفت حالا که یمانی ظهور کرده دیگر رجوع به علماء حرام است و به این صورت سعی کردند مردم را از علمای شیعه دور کنند و این مسئله وظیفه‌ من و شمارا به‌عنوان مرزبانان مکتب اهل‌بیت برای مبارزه با دشمن سخت‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام دبیری فرد، در پایان اظهارداشت: بعد از اتمام دوره برای افرادی که بتوانند این دوره را با موفقیت پشت سر گذارند، پرونده‌ تبلیغ تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان تشکیل‌شده و از این عزیزان برای تبلیغ تخصصی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha