یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اساتید حوزه

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه از اساتید درس خارج که از قم و مشهد به سایر استان‌ها مهاجرت کنند، حمایت خواهد شد، گفت: نمایندگی‌های ولی فقیه در استان‌ها می‌توانند برای غنای بیشتر حوزه‌های علمیه استان‌ها از این اساتید دعوت کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات در جریان سفر به استان فارس با حجت الاسلام والمسلمین دژکام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با بیان اینکه فعالیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه همان راه مراجع عظام و علمای سلف در رفع مشکلات طلاب و روحانیون است، تأسیس این مرکز را بیانگر نگاه عمیق رهبر معظم انقلاب در حمایت از دین و اسلام برشمرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور و وضعیت معیشتی نامطلوب طلاب به عنوان بخشی از افراد جامعه، نیازمند یک هم‌اندیشی و همفکری بین مجموعه‌های همسو به ویژه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان برای رفع برخی از این مشکلات هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین از تلاش‌های مدیر و کارکنان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تقدیر کرد و گفت: نادیده گرفتن زحمات ایشان در واقع بی‌انصافی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرمحمدی هم ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در برگزاری این جلسه، از حمایت‌ها و رهنمودهای کریمانه آیت الله دژکام در قبال مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان تشکر کرد.

وی به تشریح رویکرد مرکز خدمات در دوره جدید پرداخت و گفت: در واقع طرح هدفمندی خدمات بیان کننده تفاوت بین طلاب فعال و مؤثر در عرصه‌های طلبگی با گروه غیرفعال و ضرورت تمایز حمایت‌ها از طلاب فعال و مؤثر است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه از اساتید درس خارج که از قم و مشهد به سایر استان‌ها مهاجرت کنند، حمایت خواهد شد، گفت: نمایندگی‌های ولی فقیه در استان‌ها می‌توانند برای غنای بیشتر حوزه‌های علمیه استان‌ها از این اساتید دعوت کنند.

وی، یکی از معضلات حوزه‌های علمیه را موازی کاری‌ها در نهادهای حوزوی برشمرد و اظهار داشت: یکی از پیامدهای این رفتارها، کند شدن روند خدمت‌رسانی به حوزویان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه فلسفه وجودی مرکز خدمات تسهیل گری در امور حوزه و نهادهای حوزوی بوده است، گفت: طی جلساتی که با مراکز حوزوی و علمای اعلام داشتیم همگی بر تفکیک وظایف هر یک از نهادهای حوزوی تأکید داشته‌اند.

وی از بین رفتن موازی کاری بین نهادهای حوزوی را موجب روان شدن فعالیت هر یک از این نهادها و در نهایت ارتقای علمی، پژوهشی و تهذیبی حوزه برشمرد.

در این دیدار حجج اسلام رفیعی، معاون مسکن مرکز خدمات و عباسپور مدیرکل مرکز خدمات استان فارس و آقای فراهانی مشاور رئیس مرکز در امور استان‌ها نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 2
    از نظر شرعی هم اشکال دارد که حوزویان با شهریه امام زمان عج درس خواندند و رشد کردند و اکنون که وقت دادن خمس و زکات علمشان است راحت طلبی را پیشه گیرند و در قم بمانند و شهرها و حتی مراکز استان ها خالی از حضور چنین عالمانی باشند که اکنون بیش از هزاران نفر عالم با سواد و برجسته در قم حضور دارد و شهرستان ها محروم از حضور انها حتی برخی از حوزه های شهرستان هم محروم از استاد هستند چرا باید اینگونه باشد چرا وقتی یک طلبه نخبه شهرستانی به قم می آید دیگر به وطنش برنمیگردد و چراغ آن محل و دیار نمی شود
  • طلبه دل سوخته IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 0
    ای کاش ایشان حمایتها را مصداقا معین میفرمودند تا هم ادعاها معلوم شود و هم طلبه ها بدانند منظور از حمایتها چیست؟ چون نمونه فراوان دیده ایم که طلبه ای که رفته، اولین کار این است که شهریه های او قطع و برخی نصف شده، و در شهرستان که هیچ کار متفرقه هم نمیتواند بکند و بخاطر کرونا هم که منبر و مجالس تعطیل است و طلبه همان چندرغازی که از تدریس در مدارس قم میتواند بدسست آورد را نیز در شهرستان نخواهد داشت. حال مرکز خدمات بعینه بفرماید چگونه بنای حمایت دارد تا اگر صحت دارد، انگیزه ای شود برای طلبه های دلسوز.