یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
د

حوزه / در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی، فضای دارالمومنین کاشان به حضور شهدای گمنام عطرآگین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار سلیمانی، دارالمومنین کاشان شاهد حماسه آفرینی و شکوه حضور زنان و مردان در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بود.

حضور شکوهمندانه و معنادار مردم دارالمومنین کاشان در تشییع شهدای گمنام، نشان از ارادت خالصانه و قدرشناسی زنان و مردان این دیار از شهدا و قهرمانان هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.

شهرستان کاشان امروز حال و هوای دیگری داشت بوی جبهه، بوی شهادت، بوی مردانگی مردانی که با قدرت ایمان جلوی دشمنان ناپاک و تمام دندان مسلح این مرزوبوم ایستادند، می‌داد. علی رغم سردی هوا و اینکه شروع مراسم از ساعت ۱۵ اعلام شده بود ولی اهالی دارالمومنین کاشان از ساعت‌ها قبل خود را به محل‌های مسیر برگزاری رسانده و چشم انتظار گل‌های پر پر شده دوران دفاع مقدس بودند.

همه آمده بودند زن و مرد، پیر و جوان هرکسی که آرامش و امنیت امروز کشورش را مدیون فداکاری‌ها و خون شهدا می‌دانستند آمده بودند تا بار دیگر با آرمان‌های انقلاب، امام (ره)، و شهدا و مقام معظم رهبری پیمانی دوباره ببندند و بگویند که تا جان در بدن دارند پای این آرمان‌ها خواهند ایستاد و ادامه دهند راه شهدا خواهند بود.

انتظارها به سر آمد و چشمان منتظر پدران و مادران شهدا به قامت پیچیده در قاب سه رنگ روشن شد، کاروان شهدای گمنام در میان سیل جمعیت که بی سابقه‌ترین تجمعی بوده که این شهر در این سال‌ها به خود دیده بود با بدرقه مردم قدرشناس که اشک شوق و لبخند بر چهره داشتند کاروان حامل پیکرهای مطهر شهدای گمنام را در مسیر میدان‌های درب عطا، امام خمینی (ره)، کمال‌الملک، معلم و جهاد بدرقه نمودند.

همزمان با ورود پیکر مطهر شهدای گمنام با حضور مردم ولایت مدار و شهیدپرور کاشان مراسم قرائت زیارت عاشورا آغاز و سپس مراسم تشییع انجام و کاروان حامل شهدا با عبور از خیابان‌ها و میدان‌های اصلی شهر تا میدان جهاد کاشان همراه با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) مشایعت شدند.

پیکر دو تن از شهدای گمنام پس از تشییع در اصفهان، شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به کاشان منتقل می‌شود که مراسم خاکسپاری این شهیدان والامقام عصر روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه در بخش برزک برگزار می‌گردد.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha