جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: زاغه نشینی در بندرعباس به نقطه قرمز رسیده است، متاسفانه هرمزگان تبدیل به پایگاه وارداتی فقر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در دیدار با مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: در بحث انتخاب منطقه محروم، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان هرمزگان، منطقه کوهشای احمدی را انتخاب کرده است. به نظر بنده کوهشاه محروم گمنام است برای مثال بشاگرد منطقه محروم است، اما در سطح کشور شناخته شده و انجمن‌های مردمی و مسئولین به کمک مردم این شهرستان می آیند.

وی افزود: طبق آمار مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی در سال ١٣٩٧ هرمزگان رتبه سوم فقر در کشور را داشت و متأسفانه به دلیل سو مدیریت‌ها در سه سال گذشته به رتبه اول در کشور رسیده است؛ بنده وقتی آمار کمیته امداد را می‌گرفتم متوجه شدم که با توجه به آمار موجود در استان متأسفانه این مورد صدق می‌کند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: با توجه به موقعیت تجاری و صنعتی استان هرمزگان متأسفانه در معرض فقر وارداتی نیز قرار می‌گیرد، یعنی ورود افراد کم بضاعت از شهرهای مختلف و خصوصاً منطقه جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان است.

عبادی زاده عنوان کرد: استان هرمزگان رتبه سوم بیکاری در کشور را نیز داراست و این آمار با توجه وجود ظرفیت‌ها و صنایع استان بسیار شرم آور است؛ رتبه سوم بیکاری هرمزگان در کشور یعنی استان ما از شهرهای دیگر که هیچ منابع خاصی ندارند و صنعتی نیز نیستند پایین‌تر است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: انتظاری که از مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می‌رود این است که به شهرستان‌ها بیشتر رسیدگی کند، چرا که بندرعباس نسبت به بقیه جاهای استان شرایط بهتری دارد، البته بحث حاشیه نشینی در بندرعباس به نقطه قرمز رسیده است و من گاهی اعلام می‌کنم که شهرستان‌های محروم را رها کنید و به زاغه نشینان رسیدگی کنید.

وی گفت: دو معضل اجتماعی مهم در استان هرمزگان وجود دارد یکی طلاق و یکی خودکشی، در حال حاضر آمار طلاق در شرق هرمزگان و آمار خودکشی در شمال استان بسیار بالا رفته و نگران کننده است، ان شاءالله که با حل شدن این معضلات بتوانیم جامعه‌ای امن داشته باشیم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha