شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید وحید زمانی‌نیا

حوزه/ پدر عضو تیم حفاظتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: آقا وحید بسیار مؤدب و ولایی بود، از همان دوران بچگی راه هیئت‌ها را پیدا کرد و ادامه داد و خدا را شاکرم که فرزندم در مسیر اسلام و ولایت به شهادت رسید.

خبرگزاری حوزه - تهران / ‏‬ شهید وحید زمانی‌نیا، جوان‌ترین محافظ و همراه شهید قاسم سلیمانی از اهالی ری بود که در حمله تروریستی بالگردهای آمریکایی در بامداد خونین ۱۳ دی ۱۳۹۸ بغداد، پس از دو سال همراهی با سردار دل‌ها، آسمانی شد و هنگام شهادت هم حاج قاسم را تنها نگذاشت.

شهید وحید زمانی نیا جوان دهه هفتادی و ۲۷ ساله، همراه سردار که تنها دو ماه از ازدواجش گذشته بود، برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) ۴ سال در جبهه‌های نبرد سوریه علیه تکفیری‌های داعش حضور داشت و در حلب سوریه جانباز شیمیایی شد و پس از آن و نزدیک به ۲ سال بود که به انتخاب و خواست سردار به واسطه اثبات صداقت و درستی در سفرها همراه حاج قاسم بود و در حمله بالگردهای آمریکایی در بغداد بامداد روز جمعه مصادف با تاریخ ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ شهید شد.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم با حضور پرشکوه و کم‌نظیر مردم شهرری تشییع و در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به خاک سپرده شد.

پدر عضو تیم حفاظتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، بخشی از زندگی پسرش را توضیح داد.

فریدون زمانی‌نیا، با اشاره به خصوصیت‌ها و ویژگی‌های شهید وحید زمانی‌نیا یکی از جوان‌ترین همراهان شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: آقا وحید از زمان طفولیت و جوانی و نوجوانی بچه‌ای بسیار مؤدب و اهل مکتب و ولایت بودند، از همان دوران بچگی راه هیئت‌ها را پیدا کردند و ادامه دادند و خدا را شاکرم که فرزندم بچه‌ای مؤدب و منظم و در مسیر دین و اسلام و ولایت بود.

وی تصریح کرد: در دوران زندگی‌اش هیچ گونه ناراحتی برای ما که خانواده‌اش بودیم ایجاد نکرد و احترام خاصی به پدر و مادر و همچنین دو برادر بزرگ‌تر خود داشت و زمان بچگی را با هیئت‌ها و باشگاهی که ثبت نام کرده بود، طی کرد و بعد آن هم دوران دبیرستان را سپری کرد و در سال ۹۱ برای دانشگاه امتحان دادند، دانشگاه امام حسین (ع) و یک دانشگاه سراسری که هر دو را قبول شدند و به توصیه برادر بزرگترش دانشگاه امام حسین (ع) را انتخاب کرد و ۲ سال دوره دانشجویی را در دانشگاه امام حسین (ع) گذارند.

محافظ دهه هفتادی حاج قاسم را بشناسید + صوت

پدر عضو تیم حفاظتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: اوایل سال ۹۴ وارد نیروی قدس شدند و به محض ورود به سپاه قدس، داوطلبانه مدافعین را انتخاب کردند و به حلب سوریه رفتند و در پیروزی آن مشارکت داشتند و پس از آن به عنوان محافظ سفیر ایران در سوریه انتخاب شدند و قریب به یک سال محافظ سفیر بودند و در حین انجام وظیفه گویا از طریقی به شهید حاج قاسم سلیمانی معرفی شد.

وی افزود: به مدت ۲۰ ماه در کنار شهید حاج سردار قاسم سلیمانی بود و به مأموریت‌های کوتاه مدت و بلند می‌رفت و در همراه شهید حاج قاسم سلیمانی بود و بر همین اساس در شب سه شنبه شب ۹ دی ماه ۱۳۹۸ سر تیم آنان شهروز مظفری نیا با او تماس می‌گیرن که فردا سردار عازم مأموریت هستند و با توجه به اینکه دو مأموریت قبل را روز جمعه بازگشته بود، اما قبول می‌کند و به این مأموریت می‌رود و سرانجام در ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد روز جمعه مصادف با تاریخ ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ که از سوریه به عراق عازم بودند هدف موشک‌های آمریکایی قرار می‌گیرند.

پدر شهید وحید زمانی نیا خاطرنشان کرد: به طور کلی آقا وحید بچه‌ای منضبط و مکتبی و مذهبی و متدین بود و همین سبب شد تا ایشان هم در رکاب سردار آسمانی شود.

وی گفت: مهم‌ترین ویژگی شهید وحید زمانی نیا، اخلاق او بود که بسیار مؤدب بود و با روی خوش برخورد می‌کرد. بسیار ولایی بود و تمام اوامر حضرت آقا را بجا می‌آورد و هیئت رفتنش ترک نمی‌شد و بدون استثنا هر هفته شب‌های جمعه تا صبح در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بود و سپس نماز صبح را اقامه کرده و به منزل باز می‌گشت. به واسطه نزدیکی منزل ما به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در اکثریت مراسم‌ها و آئین‌های مذهبی حرم حضور داشت.

زمانی‌نیا افزود: دوستانی که انتخاب می‌کرد؛ از ویژگی‌های خوب و شایسته و درستی برخوردار بود و اهل تفریح هم بود و مسابقات فوتسال را دنبال می‌کرد و چندین سال تکواندو کار بود، در سال ۹۹ هم از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان ورزشکار شاخص سال انتخاب شد.

محافظ حاج قاسم را بشناسید | پدر شهید: به شهادت آقا وحید افتخار می‌کنم

وی با اشاره به شهادت شهید وحید زمانی‌نیا، عضو تیم حفاظتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ضمن ابراز غرور و افتخار به شهادت فرزندش، گفت: چون خواسته شهید وحید زمانی نیا بر این امر بود و امر جهاد یک امری دینی و اسلامی است و اگر حیات مجدد جسمی برای ایشان باشد و بخواهد دوباره در مسیر شهادت گام بردارد، هیچ مخالفتی ندارم و به آن افتخار می‌کنم.

پدر شهید وحید زمانی نیا تصریح کرد: وحید خودش را وقف هیئت‌ها و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) کرده بود و به همین خاطر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) هم جواب خواسته ایشان را دادند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه من به عزیزان این است که احترام پدر و مادر را داشته باشند و متقابلاً پدر و مادر هم احترام فرزندان را داشته باشند و اگر این رویه اتفاق افتاد، همان می‌شود که خدا می‌خواهد.

گفتگو: ناصر مؤمنیان

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یاسمین IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    1 0
    یادم جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ امتحان ریاضی داشتم وقتی که اومدم خونه شهید رو دیدم از اون به بعد بهش گفتم داداش وحید برام سخته بدونه داداش صداش بزنم به خدا که احساس میکنم حضورشون، وقتی که میگم داداش پیشم باش واقعا هست خو ش به حاله مادرش و پدرش و خواهرم زهرا دختر ۱۷ ساله که عشقش ایرانه ، رهبرم و شهدا