پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پویش

حوزه/ به منظور پاسداشت استوانه‌های بصیرت آیت الله مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی پویش حوزوی «پاسداشت استوانه‌های بصیرت» با شعار «مقاومت بصیرانه سهم من / سهم تو / یک قدم» به همت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه برپا شد.

‌به گزارش خبرگزاری حوزه، پویش حوزوی «پاسداشت استوانه‌های بصیرت» به منظور «پاسداشت بصیرت در اندیشه و عمل» و با هدف گفتمان‌سازی، شناسایی و فعال سازی شبکه‌ای از کنشگران فرهنگی – حوزوی برگزار و رویکردهایی چون؛ «فعالیت آئینی حول محور این دو شخصیت برجسته»، «گفتمان‌سازی حول مکتب این دو شخصیت برجسته» و «هم افزایی و شبکه سازی فرهنگی» را در دستور کار خود قرار داده است.

از مهمترین عناوین این پویش می‌توان به مواردی چون؛ «مشارکت در تأمین مالی و قربانی کردن به نیت مواسات با محرومان و مستضعفان (هدیه از طرف آیت الله مصباح و شهید سلیمانی)»، «مسابقه فضاسازی‌های محیطی ابتکاری و پیام‌رسان در اطراف مدرسه علمیه و با موضوع پاسداشت آیت الله مصباح و شهید سلیمانی» و «تهیه ۱۰۰ کلیپ ۱۰۰ ثانیه‌ای مستند یا هنری با موضوع آیت الله مصباح و شهید سلیمانی» اشاره نمود.

پویش «پاسداشت استوانه‌های بصیرت»، ضمن ارج نهادن به مراسم مجازی بزرگداشت سالگرد رحلت آیت الله مصباح و شهادت شهید سلیمانی، مسابقات «بهترین دل نوشته ۱۰۰ کاراکتری (در قالب مینی مال یا متن کوتاه)»، کتابخوانی با محوریت کتاب (خودشناسی برای خودسازی)» و «وصیت نامه سردار سلیمانی» را هدف گذاری نموده است.

«برگزاری نشست‌های تخصصی بصیرتی و برنامه‌های محتوایی متناسب»، «روایتگری اجتماعی (وصیت نامه‌خوانی از شهید) توسط طلاب مدارس و ارائه گزارش در قالب کلیپ‌های کوتاه» و «مسابقه "عهد من با مصباح و سلیمانی" (هر نفر یک تعهد عملی در راستای تحقق نهضت بصیرت افزایی و جهاد تبیین)» دیگر عناوین پویش حوزوی «پاسداشت استوانه‌های بصیرت» را به خود اختصاص می‌دهد.

این پویش ضمن ۱۰۰ ختم قرآن مشارکتی و هدیه به روح آیت الله مصباح و شهید سلیمانی، «شبکه سازی بین‌المللی بینشی و عملی با هدف جهاد تبیین» را در دستور کار قرار داده است.

در فرایند شبکه سازی بین‌المللی پویش حوزوی «پاسداشت استوانه‌های بصیرت» رویکردهایی چون؛ «داد و ستد تولیدات فرهنگی با موضوع تولیدات فکری انقلاب بین طلاب زبان‌دان ایرانی و مخاطب بین‌المللی»، «تشکیل و حضور در جلسات مجازی بین‌المللی با مشارکت ملیت‌های متنوع با موضوع دستاوردهای فکری و عملی انقلاب اسلامی»، «۱۰۰ گفتگوی زنده (لایو) مجازی بین طلاب زبان‌دان و فعالان انقلاب اسلامی» و «۱۰۰ کلیپ ۱۰۰ ثانیه‌ای با محتوای مرتبط با انقلاب اسلامی به زبان‌های مختلف» ترسیم شده است.

این پویش حوزوی با حمایت و هدایت معاونت تهذیب استان‌ها و به همت عموم طلاب، گروه‌های جهادی و بسیج مدارس علمیه برگزار می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha