چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سرداران جبهه مقاومت در اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، لازمه تحقق تمدن نوین اسلامی را استفاده از ظرفیت "حلقه‌های میانی" دانست و گفت: حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های فرهنگی باید با بهره‌گیری از ظرفیت نامحدود حلقه‌های میانی زمینه را برای تحقق تمدن نوین اسلامی، آماده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، با بیان اینکه دولت‌مردان برای خدمتگزاری به مردم نباید شب و روز بشناسند، اظهارداشت: فرهنگ تعاون را باید در کشور تقویت کنیم، درحالی‌که حداقل ۲۵ درصد باید محقق شود ولی تاکنون شاید به پنج درصد هم نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص روی‌کار آمدن حلقه‌های میانی برای تحقق تمدن نوین اسلامی، گفت: حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های فرهنگی باید با بهره‌گیری از ظرفیت نامحدود حلقه‌های میانی زمینه را برای تحقق تمدن نوین اسلامی، آماده کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، در بخش دیگری از سخنان خود، به روایتی از تاریخ دوران امیرالمؤمنین (ع) پرداخت و بیان کرد: معاویه که حاضر به جنگ رودررو با امیرالمؤمنین نبود، دست به عملیات تروریستی زده و یک گروه نظامی اعزام کرد تا یک روستا را با آتش‌سوزی غارت کند.

وی افزود: غارت‌های معاویه، روستا به روستا و منظم انجام می‌شد؛ به همین دلیل آن را به ماجرای «غارات» نامگذاری کردند که در این راستا امیرالمؤمنین (ع) دستور داد که مردم در هرکجا قرار دارند خودشان کار دفاع را انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، گفت: پیام غارات این است که هرکجای دنیا هستیم مسئولیت‌پذیر باشیم؛ دوران غارات از ما بصیرت و عملکرد صحیح بدون نظارت آقا می‌خواهد تا هرکجا که باشیم برای عمل به مسئولیت‌ها و به میدان آمدن، مالک اشتروار اقدام کنیم.

رئیس حوزه علمیه دار الحکمه تهران، با اشاره به اینکه اگر آن روز سربازان امیرالمؤمنین (ع) برای مبارزه با غارات حاضر نشدند، این دوره در همان مناطق کوفه و شام سردار سلیمانی و تقوی‌ها برای مبارزه با تروریست حضور پیدا کردند، افزود: یک هزار و ۴۰۰ سال مظلومیت امام علی (ع) را سردار سلیمانی جبران کرد و اکنون راه برای حکومت علوی در کوفه باز شده است.

وی در پایان گفت: چه سرنوشت شومی دارند کسانی که برای مبارزه با غارات زمان خود احساس مسئولیت نکنند؛ چراکه امروز در دورانی هستیم که یک امتحان بزرگ از ما گرفته می‌شود و مشکلات را باید با مشارکت جمعی حل کنیم.

لازم به ذکر است، آئین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، از سوی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، به همت نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha